Gå til innhold

Kameraet mitt, ødelagt?

Anbefalte innlegg

Har et nikon D40 og et sandisk mini m\adapter 2gb.

alt kjøpt i mai.

Skulle ta ut minnekortet i går, da jeg trykkte på det for å få det ut, sånn som jeg alltid gjør, komm den et merkli knekk og ut komm minne kortet.

da jeg så nermere på kortet, manglet den ytterste delen(en tynn plastikk list e.l) prøvde og sette inn det som var igjen av minnekortet igjen for å se om den fulgte med ut. da kom det opp melding på skjermen, dette minnekortet virker ikke\ødelagt.

så kjøpte meg noen nye i dag for å se om de funket, og får samme melding på dem.. og den plastikk saken, sitter fortsatt fast inni der..

resten funker, menn ikke kort leseren.

Er dette noe garanti greier, noe som kan fikses eller hva..

SNUFS dette er leit :(

Endret av sttrons
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke rop...

Jeg ville tatt kontakt med forhandler. Antagelig kan det fikses, og det kan godt være en reklamasjonssak (den slags skal normalt ikke skje med mindre kameraet blir utsatt for rimelig hard fysisk påkjenning). Men jeg tipper kamerahuset må skrues opp, og det bør nok gjøres på et serviceverksted.

SD-standarden er mekanisk ganske robust, så jeg tviler på at selve kontaktene i kamerahuset er skadet. Du må antageligvis bare få ut biten som sitter der inne.

Lenke til kommentar

edit: Sutekh var først...

Ta det med til butikken hvor det ble kjøpt, (forhåpentligvis en fotoforretning) og få hjelp der.

Hvis det ikke ble kjøpt i en fotoforretning tar du det likevel med til en, og spør pent om de kan hjelpe deg. (Elkjøp, Expert og andre slike steder anbefales ikke, gå til noen som har peiling)

mvh Øystein

(og jeg forstår du er lei deg for at kameraet muligens er ødelagt, MEN ER DET VIRKELIG NØDVENDIG Å ROPE?

Endret av alkymist
Lenke til kommentar

Syns det er nødvendi å rope. er jo blit min sjele venn.

er med meg over alt, hele tiden...

og så funke d fanken med ikke, for øyeblikket hverfall..

er kjøpt på en expert butikk ja..

får vel ta det med til JP i kr.sand

Lenke til kommentar
Syns det er nødvendi å rope. er jo blit min sjele venn.

er med meg over alt, hele tiden...

og så funke d fanken med ikke, for øyeblikket hverfall..

er kjøpt på en expert butikk ja..

får vel ta det med til JP i kr.sand

og i tilfelle du ikke vet hva å rope er så er det å SKRIVE MED STORE BOKSTAVER!!! :dontgetit:

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...