andypandy Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hei, sitter og skal bestille nytt skjermkort. Med så mange forskjellige produsenter på markedet er det vanskelig og velge "det riktige kortet". (Pris mellom nVIDIA og ATi diskuteres ikke). Har kikket en del på GTX 260, og falt litt for XFX GTX 260. Men er det foreksempel noen forskjell på dette kortet, og et EVGA GTX 260? Eventuelt noen forskjell da noen skjermkort koster mindre fra enkelte produsenter, og mer fra andre selvom det skal være samme kortet? Vil gjerne gi ATi en sjanse også. Der har jeg sett på HD4870, er det noen produsent som er "best" eller produserer alle kortene likt etter AMD sin referanse? Hvis det er forskjell på dette, kom gjerne med noen innspill! Håper gjerne på kjapt svar, ettersom jeg vil bestille i kveld Lenke til kommentar
Heggen Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hos 4870 kortene er det vel slik nå at alle produsentene lager den eksakt samme kort, men de klistrer forskjellig klistermerker på, og jeg er usikker på om enkelte av dem har lengre garanti (i utgangspunktet 3 år om jeg ikke tar feil). Det vil derfor i utgangspunktet lønne seg å kjøpe det billigste 4870 kortet som finnes, ett kjøp der du får vanvittig bang for the bucks du bruker. Ett 4870 kort er både billigere og bedre enn ett gtx260, med mindre du er hardbarka nvidia fan. Jeg vil også foreslå 2*4850, dette vil bli litt dyrere (omlag 2300,-), men herregud for en ytelse du får. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Pr. idag så bør du gi ATI kjangsen, yter meget bra og veldig stille i drift sammenlignet med 8800gts 320mb Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Anbefaler også å teste ATI kortet HD4870. Som du ser i denne testen er det ganske mye kraft i den AnandTech Legit Reviews CrossFire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå