Gef Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har en 10Mbit Mini HUB som er 8 port fra Clas Ohlson. Jeg kobla nettopp til adsl'en via HUB'en...har 1Mbit linje fra NGT. Når jeg skulle laste ned så gikk det bare på 60-70Kb/s, men når jeg lastet ned 2 ting om gangen fra samme nettside...så gikk det på 120kb/s. Så prøvde jeg å koble TP'en direkte fra Routeren til pc'en, da gikk det på 135kb/s fra samme nettside, om jeg lastet ned en ting eller to ting! Kan virkelig HUB'en være så helsikkens dårlig at den sinker linja mi?! Eller er det at alle HUB'er ville gjort det samme? Kan det være HUB'en som gjør det? :-? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg er ikke helt sikker, men det kan vel ha noe med at en HUB er så "genial" at den sender pakkene som skal til din maskin også til alle de andre maskinene, dermed sinker det nedlastingen. En swich derimot gjør jo ikke dette.. Men likavel det virker litt rart.. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 jeg byttet nylig min 8 porters hub til en 5 porters switch. har ngt med 1 mbit linje og jeg merket merkbar forskjell til og med på itavisens speedometer merket jeg forskjell. Hub er no dritt. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 man kan sniffe hubnettverk, hente ut segmenter, ikke bra Lenke til kommentar
chma Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg er ikke helt sikker, men det kan vel ha noe med at en HUB er så "genial" at den sender pakkene som skal til din maskin også til alle de andre maskinene, dermed sinker det nedlastingen. En swich derimot gjør jo ikke dette.. Men likavel det virker litt rart.. nei det er ikke rart, se hvor den er kjøpt, sier det meste..... nei kjøp heller en dlink, 3com switch ol. billigere i lengden Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Eller er det at alle HUB'er ville gjort det samme? Kan det være HUB'en som gjør det? :-? Da er den nok defekt. En hub er ikke så treg, den er da 10Mb/s så den skal virkelig ikke kunne bremse ADSL på så lave hastigheter. Du jar ikke låst nettkortet ditt til noe? Du kunne prøve og låse det til 10Mb/s halv duplex og se om det hjalp. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Kjøp en billig Unex-switch fra PSData. Disse er kjappe og gode, og jeg ser absolutt ikke hva en HUB skal være godt for i det hele tatt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg er ikke helt sikker, men det kan vel ha noe med at en HUB er så "genial" at den sender pakkene som skal til din maskin også til alle de andre maskinene, dermed sinker det nedlastingen. En swich derimot gjør jo ikke dette.. Men likavel det virker litt rart.. nei det er ikke rart, se hvor den er kjøpt, sier det meste..... nei kjøp heller en dlink, 3com switch ol. billigere i lengden på billige 3com betaler du for merket, kjøp en smc 8porter switch till 400 er det vel, har smc-ez6508tx og er kjempefornøyd siden jeg har kjempe resultater i sandra og det er også en annen her som anbefaler den. Tror smc er tingen for budsjettklassen, har hørt at unex switcher kan være ustabile her... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har Unex-switch hjemme, har på skolen, og sånt, og har ALDRI opplevd problemer med de. Kjappe og stabile. Og billige. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Kan dere anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...5&view=detailed Eller noen andre i samme prisklasse med 8 porter og 100Mbit? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 360-og-noen penger på PSData! Unex! Åtte-porter! Yeah! Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 360-og-noen penger på PSData! Unex! Åtte-porter! Yeah! Fikk min igår, og ting er oppe og kjører. Funker fint så langt Men får se etterhvert. Den er billig, og holder fint til privatbruk!! PS. Min post nummer 1000. YAY! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå