Miasma Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Planlegger California-tur neste sommer, 4 uker med San Francisco som hovedby. Må også innom LA og San Diego og må nesten en tur til Las Vegas. Stopper muligens opp noen dager i NY, siden det blir naturlig flyforbindelse til Norge. Har imidlertid ikke lyst på en ren byferie, og planlegger å putte inn en "bade/hvileuke" et eller annet sted. Trenger tips til ok plasser, gjerne ikke bare strand, men også litt å se (blir lett utålmodig...). Tar gjerne en flytur også, men innbiller meg at det er langt + dyrt å reise sørover til mer eksotiske trakter... Har et bra budsjett, men det fins jo grenser liksom. Tips tas imot med stor takk! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Vær klar over at San Francisco har spesielt klima om sommeren. Det er da varmt i innlandet og konstant pålandsvind fra de kalde havområdene utenfor. Byen har derfor relativt kaldt og rått vær fra midten juni til begynnelsen september. De neste dagene nå ligger for eksempel makstemperaturen i byen på 16-17 grader. "The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco.", Mark Twain. Lenke til kommentar
Miasma Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Oj, det hadde jeg ikke tenkt på. Vi MÅ ta ferie i juli, og det er ganske mange reisemål i verden som er uaktuelle på det tidspunktet (for oss som liker sommer). Men jeg trodde USAs vestkyst var safe. Må innom San F uansett, men bør kanskje balansere det hele litt bedre enn først tenkt. Takk! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Men skal du til Los Angeles også får du også varmt vær, kan jo være deilig med litt av kjølinge etter du har vært i Las Vegas... http://full.storm.no/tv2ver/vaer.aspx?sted...4&meter=610 Endret 29. juli 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå