ps3nerd45 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hei Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny kniv og hadde en rambo-kniv lignende sak i tankene. Har sett på noen av de Buck knivene, men de er så STEIN dyre. Jeg har ikke så veldig lyst til å betale noe mer enn 300 kr for jeg er ikke ute etter noe SUPER kvalitets greie, men bare noe jeg kan bruke til det meste. Har funnet en som er ganske kul på www.2all.no. Det er den øverste kniven på siden Ellers har jeg sett på noen foldekniver som også er ganske kule... Takk for alle anbefalinger og svar... Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 om du er ute etter noe i den prisklassen så går til nermeste jærnvarehandel å kjøp deg en av de enkle knivene der med plasthåndtak, da får du ihvertfall et blad som holder seg skarpt å som kan brukes til det meste.. har dårlige erfaringer med "kule" kniver i 300 kr klassen. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Damn.. den rambokniven er prikk lik den jeg hadde når jeg var 11! :!: Vel, min var råere da.. den hadde kompass i håndtaket Nei.. kjøp deg noe skikkelig Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Hehe.. Ja den er ganske kul, men jeg snakket med han som driver "2all" og han hadde lagt ned butikken og åpnet ikke før om noen måneder. Så lenge kunne jeg ikke vente så han sa jeg kunne gå til en side med masse kniver og sånt. En slags "army"-shop. Fant kniven der og det kan bli så mye billigere å kjøpe der... men er litt usikker på om utenlandsfrakten kan bli litt dyr... Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hva har du egentlig tenkt å bruke kniven til? For en "rambo-kniv" til den prisen blir mer som et slagvåpen enn ett stikkvåpen etter 1 mnd om du skjønner. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hva har du egentlig tenkt å bruke kniven til? For en "rambo-kniv" til den prisen blir mer som et slagvåpen enn ett stikkvåpen etter 1 mnd om du skjønner. Nei, vet ikke helt... Kanskje sløye en fisk eller to. Kappe hodet av en fulg etc. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hva har du egentlig tenkt å bruke kniven til? For en "rambo-kniv" til den prisen blir mer som et slagvåpen enn ett stikkvåpen etter 1 mnd om du skjønner. Kappe hodet av en fulg etc. Ehh... Okeey. Husker jeg var rundt 12 år, og hadde så lyst på en rambo kniv. Jeg satt oppe til 5 om morningen og googlet etter nettsteder som solgte kniver. Men det gikk over etter noen dager da jeg innså at jeg ikke hadde nok penger. edit: Jeg har forresten den kniven øverst på siden du linket til, og det er jo ingen ordentlig rambo kniv engang! Den er helt udugelig Endret 4. august 2008 av WD40 Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Se på denne da, blir nok litt dyrere men det er jo "originalen". Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Prøv innpå www.topsecret.no , de har et stort utvalg av kniver, de har også alle forskjellige rambo knivene fra filmene;) Lenke til kommentar
frevild Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 "Rambo-kniv"?? Kommer du fra 1988? Kjøp deg en skikkelig Mora-kniv eller samekniv, din jåle. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Fyren skal sikkert ikke bruke den til å sløye fisk med, han skal sikkert henge den opp på veggen. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Du vil ha Rambo-kniv, men kan ikke bruke mer enn 300 kr? Pffft, det kan du da bare glemme. Stikk heller innom Pentagon i Oslo og kjøp en av de små som ligger i den prisklassen. Da får du en liten kniv, men den vil da være av skikkelig kvalitet. Om du først er innom i Oslo kan du jo alltids stikke innom Top Secret og se på Rambo-kniven visst du virkelig har lyst på en. Nettsiden til Top Secret, med Rambo-kniv ligger her: http://www.topsecret.no/ds_advanced_search...&submit.y=0 Selv så jeg på Rambo-kniv og hadde lyst til å kjøpe en for morro skyld, men den ble litt for stor. Kjøpte heller en Buck på Pentagon og angrer ikke. Endret 15. august 2008 av scumbag Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg har hatt en rambo kniv fra first blood part 2 i tankene lenge...Men gidder IKKE å bruke mer enn 1.500kr. Skal mest ha den til: pynt,friluftsliv og lage opptennings-ved til bålet. Noen som har eller vet at denne kniven er bra/udugelig, kan du si det til meg?? Tenkte å kjøpe på http://www.countryshop.no/ eller http://www.topsecret.no/ ... Er den kulest med eller uten signatur? mvh jaricho Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Kvalitet koster - og kniver av dårlig kvalitet kan være jæ... farlige å jobbe med. Det er mye større sjagns for å kutte seg selv med en sløv kniv, kontra en som er så kvass at du kan barbere deg i bushen også. Mange billige kniver har også andre svakheter, slik som at bladet brekker for ett godt ord - gjerne i skaftet. Kjøpte selv en kniv fra USA for ett år siden. Kosta vel noe sånt som 35$, og jeg trodde det var en bra kniv. Kom halvveis gjennom ei 2cm grein, og så for bladet som ei kule avgårde. Brakk 1cm inn i skaftet, med ett hugg som med en kvalitetskniv ikke ville skadet annet enn greina. Fikk ny kniv tilsendt, og har behandlet denne svært pent; ligger der i eska si ennå... Er denne saken jeg snakker om forresten; http://cgi.ebay.com/Elk-Ridge-Finger-Groov...%3A1%7C294%3A50 Nei, gjør det skikkelig eller la være, når det er ting som har potensiale for å skade eieren (og andre) Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 skal den brukes til "friluftsliv og lage opptennings-ved til bålet" så kan du like godt gå for en samekniv, du får en til 600-700kr ca,kanskje litt i dyreste laget for deg?, laget med mørkt blad og stopp for fingern så man ikke skjærer dem av seg,laget etter vårt etter forsvars ønske, og den passer jammen til pynt også,siden de er så fine kniver at man har nesten ikke lyst til og ta de i bruk Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Aitor Jungle King 2 er en av de bedre overlevelsesknivene. Utseendemessig så matcher den omtrent, men er først og fremst skapt for å brukes, ikke for å være mest mulig lik en kniv fra en film. Den er ekstremt solid, stålet tar en god egg og holder seg godt. Sagen er faktisk brukbar om man ikke har noe annet alternativ. Ekstrautstyret er fint om man havner ute i jungelen med bare kniven til hjelpemiddel, men ellers bare gadgets med høy skrytefaktor. Jungle King 2 tåler virkelig misbruk. Pappa er "litt" jaktgal, og kjøpte en slik på 80-tallet, bladet har blitt litt smalere etter mye kvessing, men ellers er den "som ny." Selv har jeg forholdsvis lite bruk for kniv, og dermed holder det med en foldekniv av typen billig&bra. Denne holder overraskende god kvalitet: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4017 Lenke til kommentar
citronen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Smith and wesson search and rescue går så det griner på ebay. Har et eksemplar - og har skaffa til alle kompissa mine. Storfornøyd. Dårlig slipt, alle sammen - men det er mykt stål som lett kan slipes. http://www.knivesplus.com/smith-wesson-sw-search-rescue.html Livstidsgaranti. Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg kjøpte en Rambo-kniv fra film nr. 1 for nesten et år siden, jeg endte opp med å betale ca 1000kr. Hvis du vil ha en bra brukskniv vil jeg anbefale en solid samekniv kjøpt i nord-Norge, jeg kjøpte meg 2samekniver der i fjor, fra en samesløyd butikk, 1stor til ca 700kr og en mindre til ca 400kr. Rambo-kniven min henger på veggen fortsatt, fin som pynt! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg kjøpte en Rambo-kniv fra film nr. 1 for nesten et år siden, jeg endte opp med å betale ca 1000kr. Hvis du vil ha en bra brukskniv vil jeg anbefale en solid samekniv kjøpt i nord-Norge, jeg kjøpte meg 2samekniver der i fjor, fra en samesløyd butikk, 1stor til ca 700kr og en mindre til ca 400kr. Rambo-kniven min henger på veggen fortsatt, fin som pynt! +1 hele veien her. Når det engelske forsvaret er i Norge blir de anbefalt av befalet sitt å kjøpe seg samekniv. Den kan du bruke til alt fra sløying til vedhogst og den er HOLDBAR Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Hvis du vil ha en stor kniv som ser tøff ut så ta en kikk på Bowie modeller. Smith & Wesson Texas Bowie Hvis du liker kniver så ville jeg også anbefalt deg å lære deg bryning av kniv. Om kniven er dyr eller billig er ikke så farlig så lenge du mestrer kunsten å bryne en kniv. Billige kniver trenger mer bryning enn dyrere kniver, og dyrere kniver har ofte så hardt stål at de i mange tilfeller trenger maskinell sliping/polering for å bli skikkelig skarpe igjen. Billige kniver med mykere stål er ofte lette og bryne men holder skarpheten dårligere. Edit: Det jeg ville fram til var at bryning/sliping av kniv er en artig og fremfor alt nyttig hobby som du kan glede mange gamle tanter og andre mindre nevenyttige personer med. Endret 24. mai 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå