Slaxxor90 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har tenkt litt på å kjøpe teleskop i det siste, men det er så dyrt. Så kom jeg over et teleskop på netthandelen som så ut til å gå for rundt 300-400kr. Jeg vet ikke helt hva som regnes som bra for et nybegynnerteleskop, så jeg lurer på om dette er brukbart i det hele tatt. Link her! Info: Forstørrelse: Okular SR4mm - Forstørrelse: 225X - Forstørrelse med 1,5X konstruert okular: 338X - Forstørrelse med 3X Barlowlinse: 675X H12mm - Forstørrelse: 75X - Forstørrelse med 1,5X konstruert okular: 113X - Forstørrelse med 3X Barlowlinse: 225X H20mm - Forstørrelse: 45X - Forstørrelse med 1,5X konstruert okular: 68X - Forstørrelse med 3X Barlowlinse: 135X Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564654123 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg vet ikke om jeg er for seint ute med å advare, men dette er et særdeles dårlig teleskop. Forstørrelsen er ikke noe man skal tenke på ved et kjøp, og tallene som oppgis i annonsen er tull og tøys. Hvis du ikke skal bruke mer enn en liten tusenlapp, så kjøp kanskje heller en kikkert ... Råd og info: http://www.stjerneporten.com/Hjem/tabid/10...US/Default.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå