von-schnellfahrer Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Etter en behagelig sommer, med mye fotografering, står jeg igjen med MANGE bilder som må "finpusses" i PS... Lurer derfor på hvordan disse tre faller i smak....? Slakt i vei! Endret 29. juli 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 ahh den siste er en sommerbilde jeg kan relatere meg til likte bilde nr 2 også.. er så typisk fjelheim for meg det der. Lenke til kommentar
eRemitt Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Flotte bilder! Et spørsmål, hvordan får du den effekten som er på det siste bildet? (Er helt nybegynner) Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Flotte bilder! Et spørsmål, hvordan får du den effekten som er på det siste bildet? (Er helt nybegynner) To måter: panorere (uten vanlig IS!), eller legge til motion blur i Photoshop.. Må innrømmeat jeg gjorde en blanding Endret 29. juli 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Får ikke helt disse tre til å være "like" nok til å stå i serie, men får prøve å ta et og et bilde. Bilde 1: Vet ikke om det er bevisst med det fokusvalget, men for meg så funker det ikke særlig bra. Steinene i forgrunnen er i fokus, men øynene mine vil hele tiden se ned på menneskene, som ikke er i fokus. Bilde 2: Morsom setting egentlig, og mopeden er en fin kontrast til det ellers så enkle landskapet rundt. Derimot så liker jeg ikke den smale himmelstripen over den tynne grønne stripen med skog. Ville nok gjort seg å gått lenger ned med kameraet, slik at du hadde fanget mer himmel, og kunne fått til en bedre tredelig. Bilde 3: Liker dette best av disse tre. Fin fartsfølelse, men kunne godt ha vært litt mer luft foran båten. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Takk for god tilbakemelding Skal tenke på det med færre bilder eller serie bilder neste gang jeg poster..!! klipp...Bilde 1: Vet ikke om det er bevisst med det fokusvalget, men for meg så funker det ikke særlig bra. Steinene i forgrunnen er i fokus, men øynene mine vil hele tiden se ned på menneskene, som ikke er i fokus. klipp... Planen var at de to personene i bakgrunnen skulle være ute av fokus, men på en annen måte også de som ga litt "liv" i bildet.. (altså de man ser på).... tenkte å skape et bilde som ikke er slik alle andre bildene der menneskene er fokuspunkt... Lenke til kommentar
Taxxi Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Liker det første bildet best, en fin stemning i bildet! For min del gjør det ingenting at menneskene ikke er i fokus. Menneskene i seg selv er ikke et interessant motiv her da ansiktene ikke synes, men de er med på å skape den rette stemningen i bildet EDIT: ellers enig her i at bildene ikke helt passer som serie, veldig ulik natur her. Endret 30. juli 2008 av Deniz1 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 For min del gjør det ingenting at menneskene ikke er i fokus. Menneskene i seg selv er ikke et interessant motiv her da ansiktene ikke synes, men de er med på å skape den rette stemningen i bildet Det samme tenkte jeg da jeg tok bildet... Lenke til kommentar
nree Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Flotte bilder Eneste jeg kan si noe på er det første bilde, hvor jeg måtte "lete litt" før jeg fant fokuspunktet. Flotte bilder! Et spørsmål, hvordan får du den effekten som er på det siste bildet? (Er helt nybegynner) To måter: panorere (uten vanlig IS!), eller legge til motion blur i Photoshop.. Må innrømmeat jeg gjorde en blanding Ligger en flott videoguide her: Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Skal forsåvidt være enig i at menneskene ikke er et særlig spennende motiv i dette tilfellet, men jeg synes ikke den steinmuren er særlig spennende heller. Det er godt mulig det er jeg som mangler noe når det kommer til stykket, men jeg får ikke helt taket på den stemningen dere nevner. Men nå hadde det blitt en fryktelig kjedelig BK hvis alle var enige Lenke til kommentar
Taxxi Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Ja, skal være enig i at bildet ikke er noe veldig stort. Det er fint men ikke helt det store. Motivet på det andre bildet er kanskje mer ineterssant mens det siste bildet klarer jeg ikke å like, det eneste den gir meg er lysten på en egen båt hehe.. Men alt i alt to fine bilder her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå