Gå til innhold

Musikk: Første låt laget i FL studio

Anbefalte innlegg

Har ikke brukt FL særlig lenge og har bare brukt demo versjonen ettersom jeg fortsatt vurderer å kjøpe programmet.

Ønsker litt konstruktiv kritikk av låten som jeg nok vil sette under techno/trance sjangeren, ikke at det nødvendigvis er noen stor overraskelse.

Jeg vet at flere av dere også vil kunne gi mange gode forslag om hva slags "hi-hat" jeg burde brukt, hva slags "kick", hva slags "snare" etc. Føler ikke dette er nødvendig på nåværende tidspunkt...

Link:

http://rapidshare.com/files/133358528/FL_1...-7-08_.mp3.html

(Håper dere gidder å laste ned filen. Beklager dette men planlegger å få opprettet en myspace konto etterhvert...)

Edit:

Har nå gjort det litt enklere for dere å høre låten som har fått navnet "Beautiful Star".

Link:

http://www11.nrk.no/urort/Artist/AtlanticIce/default.aspx

Endret av Crimson-Tide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har ikke mye peiling på dette her, men det er i alle fall en start...Før du fortsetter skal du gjøre en litt viktig ting. Du åpner med kick, legger på hi-hat og så snare. Så langt har du ok oppbygning i forhold til hvor de forskjellige lydene skal komme. Det neste du gjør er å legge på en bass. Ikke plasser denne på samme slaget som kicksa, det blir litt smør på flesk. Prøv å plasser bassen midt i mellom hvert kick-slag om du skjønner hva jeg mener. Du kommer garantert til å høre en vesentlig forskjell :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig bra start, stå på. Prøv kanskje å finpusse låten litt, behold de lyse "ding-ding" lydene og lag den lenger, og legg til noen andre lyder litt ute i sangen.

Det første jeg tenkte da jeg hørte denne sangen var et typisk racingspill i verdensrommet i full fart forbi stjerner rettet mot barn. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...