Gå til innhold

Vestlige muslimer - ikke så harmløse likevel!

Anbefalte innlegg

Aldri sagt at alle muslimer er ekstremister, men i så fall er det fordi de ikke har lest Koranen godt nok. Muslimer er en gruppe da de alle er bærere av de samme latterlige overbevisningene. At noen er flinke til å ignorere de verste Koran-versene er jo flott, men det endrer ikke på det faktum at Islam er en forferdelig religion og at verden hadde vært et fredeligere sted uten muslimer.

1400 spurte er mer enn nok til å gi et bilde. Hvor mange muslimske studenter bor det i England? Hva blir standardavviket?

I Norge gjør man meget gode meningsmålinger ved å spørre 1000 mennesker.

Og hvordan vet du hva de tenker på? Stod ikke mye i artikkelen. Har du mer informasjon om undersøkelsen?

Nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke mye interessant å lese i den artikkelen, da de fleste spørsmålene var altfor uklare. Det mest interessante tallet jeg kunne finne var at 25% av muslimske studenter hadde liten eller ingen respekt for homofile, mens kun 4% av ikke-muslimer hadde det. 4%? Hørtes ikke det ekstremt lite ut? Min erfaring er ihvertfall at mer enn 1/20 av Norges befolkning har liten respekt for homofile. Kanskje bare muslimer er litt ærligere, mens resten har lært seg å være politisk korrekte, selv om de har samme type tanker om dem?

Lenke til kommentar
1400 spurte er mer enn nok til å gi et bilde. Hvor mange muslimske studenter bor det i England? Hva blir standardavviket?

Nok en gang klarer ikke du å få med deg det som står skrevet

In addition to its poll of 1,400 Muslim and nonMuslim students
, så det var 1400 totalt hvor ikke alle er muslimer. Lenger ned så kommer dette
“Only 632 Muslim students were asked vague and misleading questions, and their answers were wilfully misinterpreted.”

Dvs 632 muslimer og 768 ikke muslimer var med i denne undersøkelsen. Og så er det jo det siste med hvordan spørsmålene er formulert og tolket som setter hele undersøkelsens validitet/gyldighet i tvil.

Bare fordi du har funnet enn undersøkelse som støtter ditt syn, betyr ikke at du eller undersøkelsen har rett.

Lenke til kommentar
4%? Hørtes ikke det ekstremt lite ut? Min erfaring er ihvertfall at mer enn 1/20 av Norges befolkning har liten respekt for homofile. Kanskje bare muslimer er litt ærligere, mens resten har lært seg å være politisk korrekte, selv om de har samme type tanker om dem?

Dette var studenter med litt oppi hodet, ikke FrP-velgere som har lært av Bibelen at homofili er synd.

Bare fordi du har funnet enn undersøkelse som støtter ditt syn, betyr ikke at du eller undersøkelsen har rett.

Hva hvis undersøkelsen bare bekrefter tidligere undersøkelser?

Lenke til kommentar

Hvis du tror det var det jeg Jaaahaaaaaet til, så har du misforstått. Kunne du kanskje vist disse tidligere undersøkelsene.

Eller kanskje vurdert: Dersom en feilaktig undersøkelse underbygger noen andre, hva sier det om de andre?

Lenke til kommentar
Hvis du tror det var det jeg Jaaahaaaaaet til, så har du misforstått. Kunne du kanskje vist disse tidligere undersøkelsene.

Eller kanskje vurdert: Dersom en feilaktig undersøkelse underbygger noen andre, hva sier det om de andre?

Den kan være feil.

For de som måtte være interesert i å lese selve undersøkelsen i stedet for "propaganda" fra en avis finnes den her

tl;dr

Lenke til kommentar
tl;dr

?

too long; didn't read

tl;dr

?

Det betyr "too long; didn't read". Ikke den mest fornuftige måten å behandle kildematerialle til saken du diskuterer, men ok.

Burde lest den, men den var satans lang.

Lenke til kommentar
I Norge gjør man meget gode meningsmålinger ved å spørre 1000 mennesker.

Disse 1000 må være ett representativt utvalg av befolkningen for at statestikken/undersøkelsen skal være gyldig.

Når man kun spør studenter så vil jeg argumentere for at de ikke er en representativ for resten av befolkningen. Så i beste fall ender man da opp med hva studenter mener.

Hva hvis undersøkelsen bare bekrefter tidligere undersøkelser?

Det gir den noe mer troverdighet, men er igjenn avhengig av hvordan de andre undersøkelsene er utført. Så det kan ende opp med at denne og alle tidligere undersøkelser og resultatene fra disse blir ugyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...