jaktogfiske Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Skal gå på en ganske bra videregående skole i Oslo og vil helst starte forbredelsene før vg2 ganske tidlig, så jeg på ingen måte henger etter når skoleåret starter. Jeg har en tendens til å oppfatte og forstå ting senere enn andre Så har jeg dame som er på ferie itillegg, så da får jeg mer tid til henne når skoleåret starter hvis jeg starter forbredelsene nå! Men nok om det! Matte ® Biologi Kjemi Fysikk Fransk nivå 2 Det er det jeg skal ha til neste år. Er det noe jeg spesielt burde øve på iforhold til disse fagene før skolestart? Hva har man mye om i Biologi? Hva lærer man om i fysikk? Hvordan foregår fransk undervisningen osv... Håper noen slenger igjen en kommentar Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Skal gå på en ganske bra videregående skole i Oslo og vil helst starte forbredelsene før vg2 ganske tidlig, så jeg på ingen måte henger etter når skoleåret starter. Jeg har en tendens til å oppfatte og forstå ting senere enn andre Så har jeg dame som er på ferie itillegg, så da får jeg mer tid til henne når skoleåret starter hvis jeg starter forbredelsene nå! Men nok om det! Matte ® Biologi Kjemi Fysikk Fransk nivå 2 Det er det jeg skal ha til neste år. Er det noe jeg spesielt burde øve på iforhold til disse fagene før skolestart? Hva har man mye om i Biologi? Hva lærer man om i fysikk? Hvordan foregår fransk undervisningen osv... Håper noen slenger igjen en kommentar Hvilket nivå matte MX (teoretisk og noe tyngre enn) MZ (praktisk orientert)? Fysikk går mye ut på bevegelsesmekanikk i 2 plan (3D) i motsetning til 2. klasses ene plan (2D). MX/teoretisk matte vil hjelpe til litt her med kraftpiler (husker ikke fagtermen for dette lenger) og derivasjon. En annen nyttig ting du vil ha en del om i både matte og fysikk er integralregning (eller omvendt derivering). Søk opp disse termene på matematikk.net e.l. og prøv å forstå bruksområdene og teoriene. I fysikk vil du også ha en del om elektriske og magnetiske felt, astrofysikk (stort sett bare å lære seg bruken av noen formler for beregning av avstand mellom stjerner), og noe kvantefysikk (relativitetsteori etc). Som i 2. klasse vil du komme veldig langt ved å kunne bruke formelheftet godt og å snu på ligninger og putte ligninger inn i andre ligninger. Fransk er vel egentlig mest en fortsettelse av fjoråret der du skal bli flinkere til å lage skriftlige og muntlige helhetlige tekster. Kjemi slet jeg selv veldig med. Har ingen gode forberedelsestriks her, men følg veldig godt med i timene og gjør heller for mye lekser enn for lite. Spør læreren helt til du skjønner ting - kjemi er vanskelig å lese seg til etterskuddsvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå