Gå til innhold

Trenger hjelp til å legge inn OS etter formatering, - Problemer med SafeGuard Easy v3.10

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med en gammel bærbar PC jeg har overtatt, da den inneholdt mye rart ved overtakelse bestemte jeg meg for å formatere. Noe som gikk helt fint, problemet meldte seg da jeg skulle reinstallere Windows 2000.

Etter at installasjonen har kommet i gang, kopiert over nødvendige filer og gjennomfører første omstart skjer dette:

SafeGuard Easy v3.10 spretter opp i oppstart, jeg skriver inn passord, for så å få følgende beskjed:

"Missing operating system" Ingen meny med noen valg. Maskinen forteller meg kort og godt at jeg er fucked.

Partisjonen jeg har formatert er C:\, men den har videre en D:\ som ikke er formater, det vil jeg nødig gjøre ettersom jeg har filer på den partisjonen jeg gjerne vil beholde.

Så da er spørsmålet, er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få fikset dette?

Setter stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

ligger safegurd på partisjon D? eller innstalerte du det etterpå?

Du kan jo vurdere og brenne ut en linux cd og så bare få ut filene dine og så formatere om hele greia så du blir kvitt safeguard for godt.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

Problemet er at jeg ikke vet. Jeg får ikke tilgang til MS-DOS.

Videre, så tviler jeg, i og med at programmer i all hovedsak var lagt inn på C:\ partisjonen. Så da frykter jeg at SafeGuard E kan "gjemme" seg, og dermed overleve en formatering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vel vis du har lagt filer fra safeguard over til partisjon D blir du ikke kvitt det med mindre du formaterer, for deler av safeguard kan være der for sikkerheten så folk ikke bare skal kunne formatere 1 del av pc-en og plutselig få tilgang til resten. Noen sikkerhets programmer sett opp mange sperrer for dette.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg frykter.

Da jeg aldri har vært borti denne typen programvare før, så tenkte jeg naturligvis \ uheldigvis ikke på at noe slikt kunne by på problemer.

Kan jo prøve å mekke til en oppstartdisk og prøve å lokalisere eventuelle SafeGuard E filer på D:\.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det har selv skjedd meg at jeg har fått programvare som roter til pc-en når jeg hadde flere partisjoner. Jeg fant rett og slett ut at jeg ikke kunne partisjonere mer på grunn av det. Men er jo veldig greit når det fungerer skikkelig.

vis du har dvd-er så kan du jo brenne en linux dvd kanskje og sette den inn og så få ut tingene dine og så formatere alt om igjen. så du blir kvitt alle partisjonene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...