Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg leste et sted at under puberteten kan armer og ben vokse så fort at resten av kroppen ikke klarer å holde følge, og dermed ser det ut som armer og ben er "hengt" på kroppen. Det virker slik hos meg. Målte lengden fra fingertupp til fingertupp med begge armer utstrekt, og målte 180cm, mens jeg er 175cm høy. Er 14 år. Kan noen bekrefte dette? Og forresten, hva er gjennomsnittlig/normal skostørrelse? Har størrelse 43, er det mye eller lite, eller normalt? Takk for svar. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Når man er utvokst er man ca like lang fra fingertupp til fingertupp som man er høy. Det kommer også litt an på når på døgnet du har målt høyden din, siden man "synker litt sammen" i løpet av dagen. 43 er relativt stort, men ikke digert. Det er jo ikke sikkert føttene dine vokser så mye mer, så det vil være ganske vanskelig å svare på før du er helt utvokst. Men du er nok ganske normal skal du se Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Takk for svar. Bruker faktisk 44 også, men det er hvis skoene er tynne. Jeg har ganske breie føtter. Har målt både på morgenen og kvelden, men får likevel samme resultat med +/- 1cm. Nytt spørsmål: Leste et sted at røyking ved graviditet kan hindre vekst på fosteret... Og at snittet er 51cm ved fødsel. Jeg var 50cm og veide 3750g. Er det mulig jeg hadde vært 51cm uten røyking? Og har denne lengden mye å si for slutthøyden? Har vel nesten alltid ligget litt over gjennomsnittet i oppveksten. Nytt spørsmål to: Jeg måler høyden min slik: Stiller meg intill veggen, setter tuppen (den metallbiten som stikker ut av måletbåndet) på målebåndet under storetåa, drar målebåndet opp, får noen til å sette en hånd flat på hodet og leser av under hånda der den treffer på målebåndet. Blir det en riktig måling? Nytt spørsmål tre: Vokser skjelettet i bredden til man er ca 25? Da ser det ut til at jeg skal få veldig breie skuldre, føtter og fingre. Fingrene ser ut som pølsefingre om de blir litt tjukkere. Skuldrene er breiere enn de på min alder, men de kommer til å se for breie om de blir mye breiere... Beklager hvis det er litt rare spørsmål, men er veldig nysgjerrig på dette med vekst. Målet er ikke å finne ut om jeg blir høy eller blir der jeg er, men bare vite om emnet. Nytt spørsmål fire: Hvorfor er høye personer ofte tynne og spinkle i mage og kroppsbygning? De har litt "spiker" form. Dette gjelder ikke alle, men en del (hvertfall de andre i klassne min). Nytt spørsmål fem: Har aldri kjent ordentlige voksesmerter, men kan det si at jeg ikke har nådd toppen på vekstspurten, eller at jeg bare ikke har det? Trenger man å ha voksesmerter når man vokser mye? Jeg var 157cm April 2006. Da har jeg vokst 18cm siden da. Før det hadde jeg ikke vekstspurt. Er det mye igjen av vekstspurten da? Beklager hvis spørsmålene er dumme. Har muligens fler. Takker for svar. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Takk for svar. Bruker faktisk 44 også, men det er hvis skoene er tynne. Jeg har ganske breie føtter. Har målt både på morgenen og kvelden, men får likevel samme resultat med +/- 1cm. Nytt spørsmål: Leste et sted at røyking ved graviditet kan hindre vekst på fosteret... Og at snittet er 51cm ved fødsel. Jeg var 50cm og veide 3750g. Er det mulig jeg hadde vært 51cm uten røyking? Og har denne lengden mye å si for slutthøyden? Har vel nesten alltid ligget litt over gjennomsnittet i oppveksten. 50 cm ligger godt innenfor gjennomsnittet. Dette har nok ikke spesielt mye å si. Du ligegr vel godt innenfor normalhøyde. Nytt spørsmål to: Jeg måler høyden min slik:Stiller meg intill veggen, setter tuppen (den metallbiten som stikker ut av måletbåndet) på målebåndet under storetåa, drar målebåndet opp, får noen til å sette en hånd flat på hodet og leser av under hånda der den treffer på målebåndet. Blir det en riktig måling? jepp Nytt spørsmål tre: Vokser skjelettet i bredden til man er ca 25? Da ser det ut til at jeg skal få veldig breie skuldre, føtter og fingre. Fingrene ser ut som pølsefingre om de blir litt tjukkere. Skuldrene er breiere enn de på min alder, men de kommer til å se for breie om de blir mye breiere... Beklager hvis det er litt rare spørsmål, men er veldig nysgjerrig på dette med vekst. Målet er ikke å finne ut om jeg blir høy eller blir der jeg er, men bare vite om emnet. Man vokser litt her og der sånn smått til man er rundt 20, så langt jeg vet. Nytt spørsmål fire: Hvorfor er høye personer ofte tynne og spinkle i mage og kroppsbygning? De har litt "spiker" form. Dette gjelder ikke alle, men en del (hvertfall de andre i klassne min). "Det bare er sånn"? Nytt spørsmål fem: Har aldri kjent ordentlige voksesmerter, men kan det si at jeg ikke har nådd toppen på vekstspurten, eller at jeg bare ikke har det? Trenger man å ha voksesmerter når man vokser mye? Jeg var 157cm April 2006. Da har jeg vokst 18cm siden da. Før det hadde jeg ikke vekstspurt. Er det mye igjen av vekstspurten da? Ikke alle opplever voksesmerter. Man vokser ofte litt i "rykk og napp" Beklager hvis spørsmålene er dumme. Har muligens fler. Takker for svar. Det er lov å lure Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg har størrelse 46,5. Er 16 år. Nesten så eg trenger 47 snart.. Gjett om jeg har tenkt "FAEN, DE SKOENE DER VAR JO SÅ FUCKINGS KULE!!! SELVFØLGELIG PASSER DE IKKE!!!!" Mange ganger. HAHA! Jeg MÅ kjøpe sko online.. Finner faen ikke noen jeg liker som passer!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå