Gå til innhold

Guide: Fyll mobilen på et blunk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Og ting går sakte men sikker framover.

Det går fortere og fortere. :hmm: (Eksponensielt)

Men sant det du sier. Pc-ene vil nok bli raskere også.

Og mobilene vil få mer lagringsplass, så det vil vel likevel ta en stund å fylle de opp.

Lenke til kommentar
USB 3.0, også kjent som USB Superspeed, skal kunne levere en båndbredde på svimlende 4800 Mbps. Dette er nok til å overføre over 100 gjennomsnittlig store MP3-filer i sekundet.

Gjerne skyt meg hvis jeg tar feil, men blir ikke dette nærmere gjennomsnittlig 2 store MP3-filer (~3MB) i sekundet?

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
USB 3.0, også kjent som USB Superspeed, skal kunne levere en båndbredde på svimlende 4800 Mbps. Dette er nok til å overføre over 100 gjennomsnittlig store MP3-filer i sekundet.

Gjerne skyt meg hvis jeg tar feil, men blir ikke dette nærmere gjennomsnittlig 2 store MP3-filer (~3MB) i sekundet?

Det kan nok diskuteres hvor stor en "gjennomsnittlig" MP3-fil er, men jeg har tenkt 6 MB i dette regnestykket. (4800 Mbps/8=600 MB per sek)

Lenke til kommentar

usb 1.0/1.1 = 11mbit =1,375MB/s = 200 mp3 fil på 400(6,6min) sekunder

usb 2.0 = 480mbit = 60MB/s = 200 mp3 filer på 10 sekund

usb 3.0 = 4800mbit = 600MB/s = 200 mp3 filer på 1 sekund

(dette er i teorien, med ca 3mb mp3 filer)

Men det er lenge til vi har en harddisk på vanlige datamaskiner som surrer å greier å levere så store mengder data i sekundet.

jeg har hatt 4 harddisker i RAID 5 og greide å nå 400MBIT + - 10% (varierte hvor store filer) (software Raid på 4 250GB harddisker)

Så er nok lenge til vi overfører på ett blunk :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

det er nok mer vanlig med den størrelsen. Men regnet med snitt på 3 for å vise. Er snittet på 6MB så er det jo halvparten av filene på tiden. Men uansett. En harddisk i dag greier ikke å holde farten spesielt høy når det er snakk om mange små filer. Dette blir mye bedre på SSD ;)

Lenke til kommentar
Men det er lenge til vi har en harddisk på vanlige datamaskiner som surrer å greier å levere så store mengder data i sekundet.

jeg har hatt 4 harddisker i RAID 5 og greide å nå 400MBIT + - 10% (varierte hvor store filer) (software Raid på 4 250GB harddisker)

Så er nok lenge til vi overfører på ett blunk :p

Det er nok neppe så representativt for raid5, man får nok minst det fire-dobbelte til vanlig. Men poenget er vel uansett det samme, mobilen klarer neppe å skrive så raskt. IR har jeg ikke noe sansen for pga at man trenger line of sight, synes det er utrolig irriterende også til fjernkontrollbruk.

AtW

Lenke til kommentar

jaja.. så lenge kommunikasjonen internt i telefonene blir kjappere etterhvert så blir jeg fornøyd. prøvde å overføre ca. 1,4 gb med musikk filer for noen uker siden på min nokia 5310 via USB 2.0 (kabel). Måtte vente i 45 minutter ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...