Gå til innhold

Ny PC - Hvor mye kan jeg overklokke?


Anbefalte innlegg

Har bestillt ny pc. En jeg kjenner sier det ikke er noe problem å overklokke den til 3 ghz, kanskje mer. Kan jeg stole på det?

 

En oversikt :

 

Pentium 4 2.4GHz PC533

Soyo SY-P4X400 Dragon Ultra

512 MB DDR PC333

300W boxed

GF TI 4600

 

Problemet kan nok ligge i kjølingen. Eller? Er akkurat like newbie på dette området som det ser ut til 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300W boxed sikkert en skrivefeil tenke det skulle stå på cpu at den er boxed noe som er normalt på p4. Det vil seie at du får med en kjøler til cpu på kjøpet. Denne kjøleren skal vere god. En kompis klokka hvertfall sin pc fra 1.8 til 2.6 med den kjøleren

 

Ellers så er det fint om PSU er boxed har liksom ikke fåt kjøpt noen uten at de er montert inni noe.

Lenke til kommentar

kjøleren på 1,8 og 2,4 er ikke den samme, 2,4'n har en kraftigere vifte, litt mer bråkete og litt kjøligere. Får kjørt min 1,8 på 2,7 og den kjører stabilt på 2880, men det blir litt varmt :p Tipper du får kjørt på 2,6-2,9 ghz.

 

Jo, spørsmål som det der skal man stille FØR man kjøper, da kunne vi nemlig ha sagt til deg at du skulle lagt 100 kr i PC3200 minne, dette er jo egentlig ikke et råd til deg, men evt andre som leser denne tråden som skal kjøpe pc ;)

Lenke til kommentar
Har bestillt ny pc. En jeg kjenner sier det ikke er noe problem å overklokke den til 3 ghz, kanskje mer. Kan jeg stole på det?

Nei, du må nok ta det med en klype salt, dessverre. Det KAN hende du klarer 3 ghz (STABILT, vel å merke), men det er ikke garantert. Med en 2.53 når du nesten garantert 3 ghz, og 2.66'en skal visst være veldig bra på overklokking. Og jeg er enig i at du burde ha kjøpt PC3200, RAM er såpass billig nå.

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort skal jeg kjøpe hvis jeg skal overklokke en p4 2,53 til 3ghz. Er mange brikkesett ute å går, hvilket er å anbefale?

 

Så at abit har lansert BH7 bassert på I845PE, er dette noe for meg. (sitter forresten med ett BH6 kort i dag :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...