Gå til innhold

dårlig bilde gjennom dvd opptaker

Anbefalte innlegg

hei,

fikk for nylig parabol. koblet i begynnelsen dekoderen rett i tven for å sjekke at alt virket osv. da jeg seinere koblet fra dekoder til dvd opptaker til tv ble bildet litt dårligere. litt vanskelig å forklare, men man kan vel si at det ble mindre skarpt og klart.

vil helst koble slik siden jeg da kan ta opp tv sendinger.

tven er en philips 28pw6618 (28" crt)

dekoderen er en cdc 7000st (fra canal digital)

dvd opptakeren er en pioneer dvr555h

det er altså koblet slik: dekoder -> dvd opptaker -> tv, med scart kabler.

håper på svar, er veldig frustrerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kabel tv fra CD med digetal dekoder, som er koblet sammen med en Pioneer opptaker. Opplever også dårlige bilder, når jeg kjører signaler gjennom opptakeren.

Mitt råd er å kjøpe deg en scart-switsher. Da kan du kjøre signalene direkte fra CD sin boks til tvn. samtidig at du har mulighet til å ta opp programene.

Da for du bedre bilde kvalitet, når du ser på tv. Men problemet vil fortsatt være til stede når du ser på opptak.

Men pass på at opptaker og dekoder er stilt inn likt. Lønner seg å sette de opp til å kjøre RGB signaler. Da dette gir bedre bilde via scart kabel.

Endret av Ronaldi
Lenke til kommentar
hei,

fikk for nylig parabol. koblet i begynnelsen dekoderen rett i tven for å sjekke at alt virket osv. da jeg seinere koblet fra dekoder til dvd opptaker til tv ble bildet litt dårligere. litt vanskelig å forklare, men man kan vel si at det ble mindre skarpt og klart.

vil helst koble slik siden jeg da kan ta opp tv sendinger.

tven er en philips 28pw6618 (28" crt)

dekoderen er en cdc 7000st (fra canal digital)

dvd opptakeren er en pioneer dvr555h

det er altså koblet slik: dekoder -> dvd opptaker -> tv, med scart kabler.

håper på svar, er veldig frustrerende.

Årsaken er sansynligvis at AV2-inngangen til DVD-opptakeren står i fabrikkinstillingen video (kompositt). Gå inn i menyen og endre til RGB for AV2/L1 In (ref. bruksanvisningen side 121).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...