kjeb Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg sitter og vurderer og bygge en stuepc. Finnes det noen løsning som lar meg starte pc'en via fjærnkontrollen? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 De fleste nyere hovedkort støtter at USB-enheter (som IR-mottakerne ofte er) skal kunne skru på maskinen. I tillegg kan man legge opp dvalemodus hvor av usb-ir enheten får lov til å "vekke" pcen fra dvale Hvis ikke finnes det andre sprø løsninger: http://www.dansdata.com/jremote.htm Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Betyr det at alle fjernkontroll løsninger man får kjøpt kan skru på pc'en? Funderte på dette kabinettet der følger det med fjernkontroll ser jeg, da kan den også skru på pc'en? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Ja... som sagt; så lenge hovedkortet støtter det... Lenke til kommentar
koks Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Eller IR-mottakeren... F.eks. har Antec Fusion-kabinettet en løsning der du plugger powerswitchen inn i VFD/IR/etc enheten, som deretter har kabler videre til hovedkortet. Når du da trykker "power" knappen på fjernkontrollen emulerer den at powerknappen på kabinettet er trykket inn. Er forøvrig litt fikling for å koble dette da det av en eller annen grunn ikke er prewired, og litt trangt der PWR skal inn bak på VFD/LCD-enheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå