Gå til innhold

Hvilket kamera til 5,-6,000,- ?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Mitt gamle Panasonic NV-GS17 kamera ble nylig ødelagt.

Vil da invistere i et nytt og bedre kamera.

Vil ikke bruke mer enn 5-6,000 kroner.

Er helt grønn på kameraer, men jeg satser på jeg får noe jeg blir godt fornøyd med til denne prisen! :)

Forslag mottas med takk. :)

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir altså bare i overkant av 5 000,- pluss frakt for det kameraet altså. :)

Så egentlig veldig interessant ut!

Noen som har erfaringer med det, eller andre forslag til kameraer?

Jeg får ikke lønning før den 15. august, så det er vel mulig at det kameraet ikke er så billig da?

Lenke til kommentar

Hei Stian Andre!

Jeg vil på det sterkeste anbefale de nye flashminne kameraene til canon HF100 eller HF10. Ut fra ditt budsjett så er kanskje HF100 å anbefale. Jeg selv er en meget fornøyd eier av HF10 kjøpt på Ebay fra statene. Betalte totalt kr 5000,- inkl frakt. Det er vel og merke en NTSC modell, men den eneste forskjellen fra et PAL kamera er at frameraten er annerledes. Så dersom du ikke er skeptisk til Ebay kan du gjøre et røverkjøp der på et skinnende nytt kamera! Du kan søke i dette forumet og på google om disse kameraene og forskjellene på PAL vs NTSC.

Yaha.no selger HF100 (PAL) til kr 6343,-. Her

Gjør ellers oppmerksom på at filmene lagres i formatet AVCHD som er noe tungt å redigere, men om du har en nyere PC/ Mac, gjerne med Dual Core prosessor og godt med minne så vil dette gå bra.

Søk litt på nettet om kameraene. Det er utallige tester og brukererfaringer.

Jeg selv er i alle fall ufattelig fornøyd! Lykke til med kjøpet.

Peace'n Pitbulls

Mike

Endret av M-Audio
Lenke til kommentar

En salgsannonse er slettet. Vennligst ikke skitne til forumet med sånt søppel.

Kameraet som ble tilbudt var uansett ikke akkurat av de bedre, og var sterkt overpriset i forhold til nypris og hva du får lignende kamera til i dag. Vil samtidig anbefale deg å styre LANGT unna DVD kamera.

Lenke til kommentar
En salgsannonse er slettet. Vennligst ikke skitne til forumet med sånt søppel.

Kameraet som ble tilbudt var uansett ikke akkurat av de bedre, og var sterkt overpriset i forhold til nypris og hva du får lignende kamera til i dag. Vil samtidig anbefale deg å styre LANGT unna DVD kamera.

Bra inngripen!! Tenkte å kommentere det selv, men valgte å la være!! Regnet nesten med at trådstarter var fornuftig nok til å gjennomskue det salgsforsøket der!!

Godt med moderatorer som følger med!!

Peace'n Pitbulls!!

Mike

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Men havnet til slutt på Canon HV30!

Tror det skal være et godt kamera til min bruk. Positivt at jeg kan spille av tapene jeg hadde på mitt ødelagte kamera. :)

Og litt mindre tungt å redigere med enn AVCHD så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Hei igjen Stian Andre!

Hv30 er ikke noe dårlig valg dersom du er komfortabel med Dv tapene. Fordelen med Hf10/100 er at de er flashminne baserte. Da slipper sånne mindre strukturerte personer som meg å forholde oss til alle kassettene som blir generert. Jeg personlig liker bedre å jobbe med filstrukturer på pcen isteden.

Men Hv30 er et supert kamera og jeg tror du kommer til å få masse glede av det i lang tid fremover. Tror ikke at AVCHD formatet kommer til å utslette gode tapebaserte kameraer med det første!

Gudd løkk og alt det der!

Peace'n Pitbulls!

Mike

Endret av M-Audio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...