Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rettsak.. Sykdom..Hva da?

wonderinga

Anbefalte innlegg

Hei,

Ny her.. Har søkt og søkt på nettet uten å finne svar.. :s

Kanskje noen her kan hjelpe meg.... :hmm:

Når enn tiltalt i en straffesak blir dødssyk, og legene gir vedkommende maks ett år igjen å leve,

vil straffesaken gå sin gang med tiltalte. Eller vil den bli henlagt pga omstendighetene??

Dette gjelder en sak der det er flere impliserte.

Takker for alle gode svar..

God sommer :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen juridisk erfaring, men tenkte på disse tingene:

-Jeg har vel hørt om flere tilfelle hvor noen har fått 1 år igjen å leve og har levd betraktelig lengre. Kjenner blant annet til en personlig som fikk 6 mnd av legene og levde ytterligere 2,5 år. Derfor er jeg litt tvilende til at legenes vurderinger blir tolket som fasitsvar. (Men igjen, jeg vet ikke, det er godt mulig at man vil ta hensyn til dette).

Når du skriver at det er flere impliserte blir jeg litt usikker på hva du mener. Er det flere tiltalte?

I så tilfelle ser jeg ingen grunn til at disse skulle "slippe unna".

Det jeg ville anta er at straffesaken går sin gang, men at ved utmålingen av straff kan slike ting som tiltaltes helsetilstand taes hensyn til. Men igjen, dette er bare antakelser.

Lenke til kommentar
Hei,

Ny her.. Har søkt og søkt på nettet uten å finne svar.. :s

Kanskje noen her kan hjelpe meg.... :hmm:

Når enn tiltalt i en straffesak blir dødssyk, og legene gir vedkommende maks ett år igjen å leve,

vil straffesaken gå sin gang med tiltalte. Eller vil den bli henlagt pga omstendighetene??

Dette gjelder en sak der det er flere impliserte.

Takker for alle gode svar..

God sommer :cool:

Med mindre du er så sjuk at du er transportudyktig, må du møte i rettssalen. Hvis ikke, kan rettssaken like godt gå uten at du er tilstede. Blir du funnet skyldig, blir du dømt. Meeeeeeeeeeeen om du må sone hvis du er dødssjuk, er en heeeeeeeeeelt annen sak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...