Gå til innhold

Har QXL utspilt sin rolle

Anbefalte innlegg

Sitter og ser med forferdelse på div PC utstyr som er lagt ut for salg og lurer på om folk er blitt helt fri for skrupler, feks aveteres en WD 120 gb til 1758.- dette er langt over ny pris , eller ne XP 1800+ til nesten 2000.- koster 575 ny hos Psdata. Synes dette er latterlig og ødlegger hele vitsen med auksjonssiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel si det ja. likefult så har en del forumbrukere her bidratt til dette mener nå jeg.

Nå en fyr i en tråd spør om hvor mye opsettet sitt er verdt. så kommer noen og sier hva de mener det er verdt, men en haug sier at han skal slenge det ut på auksjon - for da får man solgt gammelt utdatert utstyr til blodpris, dermed så undergraver man hele auksjons-systemet.

Er ikke rart folk ikke gidder og handle et sted, hvor målet er og svindle hverandre mest :shrug:

Lenke til kommentar

eksempel:

jeg har fulgt med på en auksjon av en film.

filmen er lagt ut for salg 3 ganger nå.

hver gang er prisen den samme.

problemet er at prisen på elkjøp er lavere og den er ubrukt + at porto ikke kommer i tillegg.

når skal denne personen ta hintet og senke prisen?

vitsen er jo at når man ikke får solgt så senker man prisen vill jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg legger ut ting for salg på QXL med ujevne mellomrom. Får jeg ikke solgt gjenstanden ved første forsøk så senker jeg prisen til jeg får solgt den. Prøver å holde ganske bra priser. Solgte nettopp ett digitalkamera jeg kjøpte for ett år siden til halv pris av det jeg ga. Og det var etter at 4-5 folk hadde bydd på den. Utropsprisen var en tredjedel av det jeg fikk den som ny.

Legger man ut objekter ganske billig, så blir folk mer interessert i å by, og da får man stort sett en ganske bra pris for det man har å tilby.

Lenke til kommentar

Var engang en kasse som var brukt som var uten PSU og den kosta like mye på Microplex NY bare med PSU, sa fra til fyren men han sa bare at jeg skulle heller kjøpe der, men jeg var ikke interesert i å kjøpe den, men bare si fra at det er blodpris og at han ALDRI kommer til å få solgt den til den prisen.

Men fyren ble jo bare sur, og ble kassa solgt?

Selvfølgelig ikke :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...