V5R1X Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Fikk nettopp Halo 3, spiller online ranked. Matchmaking ved å se på skillnivå er greit nok, men hva skjer når de som har nådd level 50 av en eller annen grunn er på level 10 igjen? Jo, de banker noobs som meg. Hva skjer egentlig med det? Det er ikke som om dette er unntaket, men snarere regelen. Det at folk som har vært høyt oppi skillsa plutselig spiller med oss noobs, og har du vært oppi skillsa så blir du jo ikke automatisk noob selv om du blir tagget som skill/level 10. Ila de. første 20 kampene jeg har spilt har jeg møtt på minst 40 personer med 300XP++... Merkelig nok hadde alle sunket fra høyt skillnivå... Nei, sånn sett funker ikke matchmaking ved å se på skillnivå. XP burde absolutt også bli et premiss for matchmakinga, og det er egentlig rart at det ikke allerede er det. XP får du jo når du ender opp blant de øvre spillerne på resultatlista, så på en måte sier XP også noe om hvor god du er eller burde vært. Tull at en med 0XP settes sammen med en som har 600XP på ranked, uansett skill! Meh... Noen andre noobs som blir frustrerte? :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Vet ikke om du har missforstått litt. Man får en skill som varierer fra gametype til gametype. Jeg er for eksempel ganske god i 2vs2 når jeg spiller med en venn, men jeg suger i lone wolf. Derfor kan jeg f.eks ha 30 i skill i 2vs2 og 10 i lone wolf. Det er ikke sånn at hvis man er god i èn spesiell gamemode, så er man god i alle :] Så de har nødvendigvis ikke synket i skill, de har bare en høyere skill i en annen gamemode. Er litt enig med deg med XP ja, men XP får man jo uansett om man er god eller dårlig da. Spiller du team deathmatch og er medium god, så får du jo en del xp fordetom. Spesielt når de har doublexp-weekend. Nei, jeg liker dette med skill-level her. Jeg har skill level 30 og vennen min har 10, så møter vi noen som ca er like som oss. Så får vi en jevn og god kamp :] Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Å aha ja... trodde at når man så på spilleres service record at man så høyeste oppnådde skill i aktuell spillmodus; altså lone wolves, som jeg spiller for øyeblikket. Litt rart at høyeste skill level ikke blir oppgitt for hver eneste gamemode man har spilt i da... Dermed blir det også litt rart hvis jeg møter på deg i lone wolves så ser jeg skill levelen din i 2vs2 som høyeste skill du har oppnådd... Misvisende, mener jeg... Uansett, folk med 600XP burde absolutt ikke settes sammen med noen som nettopp har kjøpt Halo. Får vel bare trene litt på social før jeg prøver meg mer på ranked... Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Enig at dette kan være frustrerende til tider. Det som imidlertid plager meg mest er å møte folk som tydelig har opprettet en ny konto for å starte med blanke ark og møte betydelig dårligere spillere. Men skill i 'aktuell' playlist står jo bak gamertag før spillet starter. Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Uansett, folk med 600XP burde absolutt ikke settes sammen med noen som nettopp har kjøpt Halo. Det er dette trueskill systemet er ment til. Har du 600 xp og skill rank på 20 så har du bare spilt mye. XP = hvor mye du har spilt Skill = hvor god du er Jeg har sett folk med 1000+ xp, 500+ ranked matches, og ikke høyere en 15 i skill. Selvfølgelig finnes det de som de-ranker, men når du når 20+ så har de fleste av dem forsvunnet. Social er nesten enda mer ubalangsert. Der kan du møte folk med skill level 50 og 10 000 xp pga at det ikke er noen "balangsering" når det kommer til hverken skill eller xp. (Og veldig mange med høy skill spiller social for og varme opp, eller bare for ikke og miste skill level når de taper) Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Social gjør inget forsøk på å være balansert da... XP sier noe om hvor mye du har spilt, men du må ikke komme her og si at en med 600XP og skill 4 (highest skill 40), er cirka likegod som en nybegynner. En med et lass med XP vil alltid være bedre uansett hvor lite skill han har. Sånn sett fungerer systemet dårlig. Lenke til kommentar
w00ty Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Skill og XP har egentlig ikkje så mye å si synes no æ, gøy å trykke på profilene til folk å se kor lite fritidsysler de har når de har sånn xp på flere tusen, å 2-3 tusen ranked matches..... en lvl 35 mot en lvl 35 sir ikke noe annet enn at de har oppnådd dt samme, ikke hvor god de er iforhold til hverandre..... du kan likegod bli eid som å eie like mye Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Kommer forresten ny update snart (AU2) som endrer litt ranking systemet i Halo. Skill lvl vil fortsatt være den samme, men det blir individuelle ranker for hver playlist, disse rankene baseres på EXP i den aktuelle playlisten, men ikke skill lvl. Altså kan du nå være Captain i Lone Wolves, mens du er Sergeant i Team Slayer. Det betyr også at hvem som helst kan bli General ved å få tilstrekkelig EXP i den aktuelle playlisten. Service Recorden vil imidlertid fortsette å vise total EXP og rang, så du må fortsatt bli lvl 50 for å kunne bli general på service recorden. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Hørtes spennnende ut, MoonGeese... Vet du hvor snart ca. "snart" er? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Vet du hvor snart ca. "snart" er? Nei, det vet han ikke. Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 16. september ser ut til å være datoen (se siste weekly update på bunge.net). Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Hvis du absolutt vil ha digre støttehjul på mopeden din og mora di løpende ved siden av, så spill singleplayer på easy mode. Uansett hva utviklerene gjør med et spill så vil online kamper altid være et element de ikke kan perfeksjonere. Jeg er ingen halo ekspert, men jeg hadde vært mye dårligere i dag og fått mye mindre spenning ut av kampene hvis jeg visste at hver kamp var mot en motstander av samme kaliber. Det å ikke vite hvor dyktige motstanderne mine er før et par minutter inn i kampen er spennende i seg selv. Klart det er kjedelig å bli rundjult runde etter runde, men det er det du lærer av. Observasjon av folk som er bedre enn deg. Statistikk vil uansett ikke løse problemet. Mennekser er mennesker. En runde kan man spille utrolig dårlig for så å spille sin beste runde noensinne 5 minutter senere. Jeg har desuten møtt mange med latterlig mye høyere mengde xp og rang enn meg, men jeg har allikevel gruset dem. Exp og grad er kun en indikator på hvor gode folk er. Et tips er å sjekke stats på hver enkelt. Vurder exp mot antall kamper spillt. Mye kamper + lite exp = dårlig. Mye kamper + mye exp = god. Dette er fordi du får exp kun for kamper du vinner. For min del synes jeg systemet er knallbra. Det skader ikke å bli minnet på at det altid finnes noen bedre enn deg. Hvis du ikke tåler å få bank av og til så kan du altids disconnecte Endret 18. oktober 2008 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 ... Exp og grad er kun en indikator på hvor gode folk er ... HEI, VENT NÅ LITT Sikker på at du ikke mener at det kun er en indikator på hvor lenge folk har spilt? Fordi det er jo det det er, unntatt lvl. Lenke til kommentar
TWBug Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Enig at dette kan være frustrerende til tider. Det som imidlertid plager meg mest er å møte folk som tydelig har opprettet en ny konto for å starte med blanke ark og møte betydelig dårligere spillere. Helt enig! Dette er forferdelig, og ødelegger spillelysten til mange.(I alle fall i små perioder.) Er relativt sjeldent borti dette selv, men jeg husker jo hvor dårlig jeg var når begynte å spille Halo. Hadde jeg truffet på noen av de brigadierne som istedenfor å kjempe i motgang heller lager en ny account, tror jeg at jeg hadde gitt opp. Liker ikke å tape, men kan godta det når jeg taper rettferdig. Men å tape mot de som lager ny account er ikke rettferdig etter min mening. Det er jo det å kjempe seg opp i rank som gjør Halo til et såpass bra online-spill. Herlig følelse å endelig få opp en skill etter mange kamper med stress. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå