Pivotal Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg er litt nyskjerrig på folks innstilling her på forumet til BDSM. BDSM står for Bondage/Discipline, Dominance/Submission og Sadism/Masochism. SM brukes også om Slave/Master. Men ja, bdsm foregår jo i mange forskjellige grader, alt i fra folk som blir bundet fast og pisket til folk som liker å ta kontrollen i senga eller liker litt røff behandling, osv. Selv er jeg dominant og sadist, men har ikke fått muligheten til å leve det helt ut før det forholdet jeg er i nå. Hva er andres forhold til bdsm? Hvilke syn har dere på det? Hvilke rykter eller misoppfatninger har dere hørt? Det jeg har fått inntrykk av er at mange driver litt med bdsm uten å egentlig vite hva det er. Heldigvis er det mange foreninger som Smil og UngBDSM som hjelper med sånt. Er styremedlem i UngBDSM selv. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tja.. både SMil og UngBDSM er kjente miljøer, uten at jeg er involvert akkurat nå. Av den grunn må jeg si at jeg syns det er en helt vanlig ting. Og sant som du sier, mange bedriver mild bdsm uten å egentlig kalle seg sm-folk. Vet om alt fra folk som lever livsstilen 24/7 til de som syns et lite dask på rumpa kan være gøyalt, og det er mange der ute. Tilsvarende mange fetisjister. Men det er fortsatt regnet som en diagnose, dessverre, så mange ser stygt på sm, og mener det er roten til alt vondt, at de som driver på er konemishandlere, voldtektsforbrytere og fandens oldemor. Det ser ut til å være vanskelig å forstå at folk faktisk er med på det frivillig. Synd men sant, verden går ikke raskt framover. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 BDSM er en høyst positiv ting, det er få forhold som innebærer like mye tillit som et BDSM-forhold. Selv er jeg Switch, men hovedsaklig dominant. Ikke særlig sadistisk av meg, men bondage synes jeg er kjekt. SMiL Norge og diverse andre organisasjoner jobber med å få denne diagnosen ut av psykiatrien. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Er nok dominant, men ikke sadist. Lett bondage er veldig moro. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Eplefe: Jepp, man har klart det i sveits så vidt jeg vet. Synd at Norge henger etter der. Og ja, tillit er utrolig viktig i et bdsm forhold. riktig: Stemmer det det. Det å gi de man er glade i blåmerker blir jo sett rart på og raskt fordømt. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Selv er jeg ganske åpen for mye innenfor bdsm. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har ikke prøvd noen av delene, så jeg er litt skeptisk. Synes ikke det virker så veldig spennende. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har ikke prøvd, men masse av det ser utrolig spennenes ut. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det virker litt drøyt for min del. Sikkert morsomt viss du liker ehh..... smerte(?) Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Det jeg har fått inntrykk av er at mange driver litt med bdsm uten å egentlig vite hva det er. Heldigvis er det mange foreninger som Smil og UngBDSM som hjelper med sånt. Er styremedlem i UngBDSM selv. Det tror jeg stemmer ganske bra Jeg er nok masochistisk og submissive. Bondage og dominasjon/underkastelse er gøy. Smerte kan jo også være gøy noen ganger. Endret 31. juli 2008 av Ville Vonca Lenke til kommentar
riktig Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det virker litt drøyt for min del. Sikkert morsomt viss du liker ehh..... smerte(?) Det trenger ikke nødvendigvis å være smerte involvert. Det er naturligvis vanlig, men mange har kun rollene og det psykiske. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 BDSM er veldig mye forskjellig. Smerte trenger ikke å være en del av det, men snarere dominerings-biten. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Feltherre: Som riktig sier så er smerte bare en del av det, og da til sterkt varierende grad. Noen liker å bli kloret på ryggen under sex, revet i håret under sex, etc mens noen liker spanking, nippleclamps, etc. Men bondage er mye mer en smerte og den psykologiske delen er ofte den største. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Da lærte jeg noe idag og.Mange kunnskapsrike om BDSM på dette forumet ja. :!: Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 BDSM er en stor turnoff imo. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Mange forskjellige former av BDSM da, Frohman... Ikke alt som innebærer gags, harness og pisk, liksom Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 En mild form.. Pisker, håndjern, bind for øya, gag osv osv. Ting som kan påføre smerte. Når jeg tenker over det, så er det vel ikke så mildt alikevell Er vel mer den dominante typen. Jeg liker ikke og være den som blir piska for og si det sånn. Liker egentlig og påføre smerte, til en viss grad. "Et godt forspill ender med blåmerker. Et godt knull, ender på legevakta!" Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Mange forskjellige former av BDSM da, Frohman... Ikke alt som innebærer gags, harness og pisk, liksom BDSM = Bondage og Sado Masochisme, rite? Jeg liker ikke noen av delene, selv håndjern er skrumptissmateriale for meg. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Trenger ikke ha håndjern en gang... Det er også Dominance/Submission Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Trenger ikke ha håndjern en gang... Det er også Dominance/Submission Tenkte mer på at håndjern er det mest uskyldige som er, overnevnte fortsatt turnoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg