Gå til innhold

BK: Marianne ved elva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes bildet nr 1 var desidert best. Skjønner at du savner sterkere bltizer ja.. bruker en sigma på OC kabel i en softbox selv..blir fort lite nå som sola er så sterk.

Lyset er fint, kunne vært ok med catch light i begge øyene, men det er ikke krise. Hendene og bena er veldig pene.

nr 2 er ikke noe særlig, eksponeringen er også litt dårligere her? Evt. sola er for sterk til at du klarer og eksponere himmeln rett =)

nr 3 er OK, men foten hun lener seg på ble rar pga lyset som treffer og muligens etterbehandlingen? Hånda på vegge burde kanskje vært langsveggen oppover istede? Får litt rare fingre da de peker mot deg slik som dette. Tror egentlig hovedprobelemet er at det blir litt trangt til henne der hun står, fotene blir for nærme til at det behagelig ut, og hånden blir litt pressa.

Lenke til kommentar

Neida, bildene er ikke så dårlige; men du postet de på en tid da det var rimelig dødt her på forumet.

Nå pleier ikke jeg kommentere disse portrett-bildene da sjangeren er såpass anderledes enn det jeg holder på med, men jeg velger å si noe om bilde #1.

Det er det beste bildet synes jeg - det tekniske virker som om det er på plass og du har fått en fin balanse mellom det kunstige og naturlige lyset. I tillegg liker jeg det litt surrealistiske med å sitte i en litt sliten kurvstol på en elvebredd med en forseggjort prarasoll :)

Tom

Lenke til kommentar
var bildene seriøst så dårlige?

Jepp, det var de :p . Helt elendige...

Men ikke nå lenger. Alle tre er brukenes, men to av dem er overflødige. I og med at det første er så bra som det er, så er nummer to unødvendig. Hadde det stått alene så hadde det vært godkjent, men stilt opp mot et mye bedre bilde som er nesten identisk blir det unødvendig. Men jeg forstår hvorfor du poster det, for det kunne jo hende at folk foretrakk det foran det første. Det er noe utspekulert og lurt i det første bildet. Søt, sommerlig og sexy. Men bak fasaden ser det ut som om det lurer en skikkelig frekk liten kvinne.

Det tredje synes jeg blekner ganske bra i forhold til det første, og jeg kan ikke sette skikkelig pris på det. Derfor blir også det unødvendig i mine øyne. Det er liksom ikke en serie, og jeg skulle ønsket at du kun kom med det første bildet. Da hadde det fremstått enda sterkere. Jeg synes du skal være kritisk til om du overhodet skal sette så gode bilder i serie. Det kan ødelegge mye for et bildes inntrykk på publikum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...