Purplehaze Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Sitter her med GK Elektro og VK1 Elektronikk fra noen år tilbake. Har holdt på med datamaskiner siden, men begynner å gå lei. Har mulighet til å begynne som hjelpearbeider i et trikkerfirma, om jeg tar noe utdanningsgreier på kveldstid (nettbasert sannsynligvis). Hva må til for å få fagbrev og monteringssertifikat? Og hvor lang tid vil dette ta? Min mulige fremtidige arbeidsgiver var interessert i å vite det her. Har hørt jeg må ta noen fag fra VK2 (heter noe annet nå) på kvelden, samt jobbe en stund for å få praksis relatert til fagbrevet. Hvor lenge er en stund? Noen som har litt mer konkret? Vanskelig å få tak i rådgivere på skoler om dagen, da de ligger på stranda og drar seg Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Starta selv som hjelpearbeider istede for lærling etter jeg hadde gått grunnkurs og vk1 (heter vel vg1 og vg2 nå). Eneste forskjellene var at jeg fikk hjelpearbeiderlønn istede for lærlinglønn, noe som passet meg ypperlig! Bakdelen var at jeg måtte ta teorien (vk2-teori) på kveldstid, men det var ikke så særlig tidkrevende. Fikk heller ikke lønn på eksamensdato, men det tjente jeg igjen glatt Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Sitter her med GK Elektro og VK1 Elektronikk fra noen år tilbake. Har holdt på med datamaskiner siden, men begynner å gå lei. Har mulighet til å begynne som hjelpearbeider i et trikkerfirma, om jeg tar noe utdanningsgreier på kveldstid (nettbasert sannsynligvis). Hva må til for å få fagbrev og monteringssertifikat? Og hvor lang tid vil dette ta? Min mulige fremtidige arbeidsgiver var interessert i å vite det her. Har hørt jeg må ta noen fag fra VK2 (heter noe annet nå) på kvelden, samt jobbe en stund for å få praksis relatert til fagbrevet. Hvor lenge er en stund? Noen som har litt mer konkret? Vanskelig å få tak i rådgivere på skoler om dagen, da de ligger på stranda og drar seg Hva med å bli telekommunikasjonsmontør? Meget mulig at du slipper å gå noe mer på skole da, siden du har gått VK1 Elektronikk. Endret 31. juli 2008 av BaronSlask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå