Gå til innhold

Folk som ikke ønsker seg barn - er de fullverdige mennesker?

Anbefalte innlegg

For få? Faen vi har pakkiser og muslinger over alt som kommer hit så blir vi flere har vi ikke plass.

Jeg gjør mitt for å minke veksten.

Hørt om eldrebølgen? Hørt om alle firmaene som sliter med å få tak i nok ansatte?

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
For få? Faen vi har pakkiser og muslinger over alt som kommer hit så blir vi flere har vi ikke plass.

Litt av en salve!?

Hva er det du konkret gjør for å minske veksten?

Lenke til kommentar
Man trenger ikke oppgi kilder når man refererer til allmennkunnskap. Men dersom du tviler, har du jo google.

Hvis du bare er flink til å grunngi utsagnene dine, trenger ikke alle andre drive å google for å finne støtte. :)

Allerede etter 30-årsalderen blir det vanskeligere å få barn, og etter 35- årsalderen er det mange som erfaringsmessig får problemer. Årsaken er ikke bare at antallet egg minker, men at kvaliteten på eggene i tillegg avtar. Av den grunn burde samfunnsforholdene legges langt bedre til rette for at kvinner kunne få barn tidligere.

Ja, det viktigste i verden er jo at folk får barn. Så mange som mulig. Så unge som mulig. Da får man lykkelige barn. Og lykkelige foreldre. Og det er samfunnets ansvar å legge til rette for dette. At hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25, har ingenting med saken å gjøre. At man har mulighet til å studere til Master for en overkommelig penge, er irrelevant. Man bør sette kvinnene i heimen. De bør stå på kjøkkenet og føde. Det er det de er til.

...skinner sarkasmen min gjennom? :)

De religiøse er jo svært så flinke til å bruke kunnskap om evolusjon og allmenvitenskap når de har bruk for det.

Men de har et poeng, rent vitenskapelig burde kvinner få barn mye tidligere en de gjør nå (20-25 årsalderen tenker jeg er optimalt)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Bruker gummi^^,

Beklager, nå hadde jeg ventet meg noe fjongt noe, men tiltaket er jo besynderlig prisverdig da ... :thumbup:

Lenke til kommentar
HERREGUD... Vi trenger langt færre barn.

Verden er overbefolket... Jeg skal gjøre mitt for å ikke overbefolke den enda mer.

Jeg kunne sikkert drept meg selv for å få en mindre person i verden, men det hjelper ikke når det finnes sjubarnsmødre.

Det burde bli ettbarnspolitikk flere plasser i verden.

Enig, men ikke så ekstremt som det var i Kina, med tvunget sterilisering, etc, etc, men jeg mener forholdene burde legges til rette for å få ett/få og at det legges bedre til rette for å føde barn i perioden det er best, vil antad dette er et sted mellom 20 og 30 år... :hmm:

Andre synspunkter? xD

Lenke til kommentar

Pakkis er det som kjent mye av i polområdene, du finner også skruis der.

Muslinger, hmm, er det kamskjell, kuskjell eller annet du mener her montro?

Eller er det hele bare et utslag av, tja, rasisme...?

Lenke til kommentar

Pakkis er det som kjent mye av i polområdene, du finner også skruis der.

Muslinger, hmm, er det kamskjell, kuskjell eller annet du mener her montro?

Eller er det hele bare et utslag av, tja, rasisme...?

Syntes jeg hører musikken han sitter og hører på...

"Vi er alle sammen innvandrere i det norske land, vi dreper og vi sloss og tar jobb fra norke mann......"

Om 100 til 400 år er det store muligheter for at det ikke lenger finnes hvite, brune, sorte røde eller gule, men mennesker...... Rasisme har aldri og vil aldri lage ting bedre, integrering derimot vil gjøre det. Gjør noe positivt isteden for å gjøre det negative hele tiden. Tror du, blink-182, at tilstandene blir bedre av at du ikke liker muslinger og pakiser og gir utrykk for det? Tror du de da føler seg mer velkommen og vil danne mindre gjenger for å "forsvare" seg mot sånne som deg? Det tror ikke jeg, eller jeg vet at det ikke gjør det. Integrering er nøkkelen, noe vi nordmenn er så alt for dårlige på. Vi må stille krav og integrere samtidig. Og det hjelper du ikke til med ved å oppvise en sånn holdning, noe som også til syvende og sist går utover både deg og meg... men så langt har du kanskje ike tenkt?

Alle mennesker er i mine øyne fullverdige mennesker! De kan være blå om de vil.... :)

Lenke til kommentar

Rasist?

Om 100-400 år er mennesket utvannet nærmest fullstendig, har jeg hørt. Så da finnes det kun én rase.

Endret av isbit
Lenke til kommentar
"Adopsjon" er åpenbart ikke et konsept Bøhler kjenner, og er et konsept som ville kunne løst hele "problemet".

De fleste vil ha sin egen unge og føre genene sine videre. Barnløshet leder ofte til depresjon.

Barnløshet, eller ufrivllig barnløshet? Forøvrig kan det jo nevnes at fødseler ofte fører til depresjon også.

AtW

folketallet går opp mens fødselsraten har gått ned, men holder seg samtidig veldig stabilt.

hvordan kan det være slik? det er godt mulig at det er tilknyttet innvandring:

Folketallet kan fint gå opp selv om fødelsraten er konstant eller synker, det eneste som teller er om det blir i snitt født flere per tidsenhet enn det dør. Om det er tilfelle er uavhengig av om raten stiger, synker eller er konstant i øyeblikket.

AtW

Lenke til kommentar

Rasist?

Om 100-400 år er mennesket utvannet nærmest fullstendig, har jeg hørt. Så da finnes det kun én rase.

Det forutsetter blanding av gener på tvers av alle grenser, både religiøse, kulturelle og geografiske, dersom man skal få en homogen nok genpool til at rasesærpregene skal forsvinne. Det er sikkert fullt mulig få det til, men jeg tror ikke at det kommer til å skje.

Lenke til kommentar

Hele dette opplegget med at nå må vi i den vestlige verden passe på å lage flere barn lukter etter min mening av samme kortsiktighet som kapitalisme generelt er basert på; konstant vekst. Vi må lage flere barn slik at det er noen som kan ta seg av eldrebølgen og føre landet videre, men hva med neste generasjon igjen, vil ikke problemet bare bli flyttet framover? Som andre har påpekt i denne tråden så ser det da vitterlig ut som om verden allerede er ganske så overbefolket, og jeg tror ærlig talt ikke at å øke antallet mennesker i vår overforbrukende del av verden vil ha en særlig positiv effekt globalt sett.

Angående overbefolkning og frivillig barnløshet så vil jeg her gjerne servere litt propaganda fra "den andre siden": http://www.vhemt.org/

Når det gjelder teoriene om at muslimene kommer til å ta over verden så legger jeg personlig disse i boksen det står "ubegrunnet frykt for det som er annerledes som følge av vranglære og propaganda" på, men dette er selvfølgelig bare min personlige mening. Jeg synes bare det er alvorlig trist at mennesker kan fordømme andre så sterkt basert på så lite kunnskap, og jeg skulle ønske at folk gikk litt dypere inn i problemstillinger som innebærer så sterke meninger om mennesker de aldri har møtt, og at folk sluttet å spise alt som hevdes i aviser og på tv rått.

Ellers mener jeg definitivt ikke at det er en menneskerett å få barn. Det å sette et barn til verden er en så ufattelig stor og viktig handling, med så mange konsekvenser både for en selv, miljøet rundt en, hele verden, og viktigst av alt for barnet selv, at det etter min mening ikke burde være noen selvfølge at man kan lage barn uten videre. Når det er sagt så har jeg absolutt inget ønske om at vi skal leve i et samfunn som forteller oss om vi skal få lov til å lage barn eller ikke, jeg er generelt ikke særlig stor tilhenger av at samfunnet skal fortelle hva man får lov til, men jeg synes utdanning, opplysning og diskusjon rundt emnet burde være mer utbredt.

Det jeg prøver å si er vel at jeg synes folk burde tenke grundigere over hva det faktisk innebærer, på alle plan, å få barn. Slik det er i dag blir det sett på som en selvsagt del av det norske livet, sammen med for eksempel bil og enebolig, og samfunnet er i stor grad bygget opp rundt dette. Jeg er ikke så sikker på at dette er veien å gå.

EDIT: Glemte en jeg oops

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...