Gå til innhold

Folk som ikke ønsker seg barn - er de fullverdige mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Jaja, dere får nå stå der og smile godtroende helt til de kommer og hugger av dere hodene fordi dere ikke vil knele fem ganger om dagen i retning en stein et sted i den arabiske ørkenen.

:rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja, dere får nå stå der og smile godtroende helt til de kommer og hugger av dere hodene fordi dere ikke vil knele fem ganger om dagen i retning en stein et sted i den arabiske ørkenen.

Jeremia 29,11 For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp.

Lenke til kommentar

HERREGUD... Vi trenger langt færre barn.

Verden er overbefolket... Jeg skal gjøre mitt for å ikke overbefolke den enda mer.

Jeg kunne sikkert drept meg selv for å få en mindre person i verden, men det hjelper ikke når det finnes sjubarnsmødre.

Det burde bli ettbarnspolitikk flere plasser i verden.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/28/541949.html

Jeg reagerer kraftig på uttalelser om at folk som ikke ønsker seg barn, ikke er fullverdige mennesker. Hvorfor i all verden skulle de ikke være det?

Hvor i artikkelen du linket til står en slik uttalelse? Det eneste jeg ser er en som sier at "det handler om mye mer enn at folk som ikke ønsker seg barn ikke er fullverdige mennesker - selvfølgelig er de det".

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

"Adopsjon" er åpenbart ikke et konsept Bøhler kjenner, og er et konsept som ville kunne løst hele "problemet".

Foreldre trenger barn. Det samme gjør samfunnet.

"Søledammer trenger søle"? "Ugifte kan ikke være gifte"? "Surmelk må være sur"? "Rødvin må være laget på druer"? Uten søle, blir søledammen bare en dam, ugifte er ikke ugifte dersom de er gifte, surmelk som ikke er sur, er bare melk og rødvin som ikke er laget på druer, er ikke rødvin. Og foreldre er ikke foreldre om de ikke har barn. Det er heller ingen menneskerett å få egne barn, like lite som det er en menneskerett å ha sex.

Lenke til kommentar
er det islam eller abrahamittiske religioner som er en fare for europa?

Begge utgjør farer. Men per i dag er det Islam som truer mest.

Begge hvem? abrahammittisk (jødedom, kristendom, islam) og?....hva er den siste?

Både Kristendommen og Islam.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke oppgi kilder når man refererer til allmennkunnskap. Men dersom du tviler, har du jo google.

Hvis du bare er flink til å grunngi utsagnene dine, trenger ikke alle andre drive å google for å finne støtte. :)

Allerede etter 30-årsalderen blir det vanskeligere å få barn, og etter 35- årsalderen er det mange som erfaringsmessig får problemer. Årsaken er ikke bare at antallet egg minker, men at kvaliteten på eggene i tillegg avtar. Av den grunn burde samfunnsforholdene legges langt bedre til rette for at kvinner kunne få barn tidligere.

Ja, det viktigste i verden er jo at folk får barn. Så mange som mulig. Så unge som mulig. Da får man lykkelige barn. Og lykkelige foreldre. Og det er samfunnets ansvar å legge til rette for dette. At hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25, har ingenting med saken å gjøre. At man har mulighet til å studere til Master for en overkommelig penge, er irrelevant. Man bør sette kvinnene i heimen. De bør stå på kjøkkenet og føde. Det er det de er til.

...skinner sarkasmen min gjennom? :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt denne tråden jeg. Hvem er det som har påstått dette? Fra artikkelen:

Det handler om mye mer enn om at «det er en menneskerettighet å få barn», og om at de som ikke ønsker seg barn ikke er fullverdige mennesker. Selvfølgelig er de det. Men det er på tide å komme oss ut av dette fastlåste stadiet i debatten
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at vi vil møte overbefolkning før eller siden. At noen ønsker å ikke ha barn kan bli sett på som et godt tegn. Når andre land når opp til samme velferd og modernitet som de vestlige landene kan man drømme om at det kanskje èn dag blir mer eller mindre balansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...