Gå til innhold

ASUS P5B / DUO8400 / 533 MHz ram?

Qbiq

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Hvor mye kontaktpasta trengs mellom cpukjøler og prosessor og skal man gni det utover eller bare legge på noen dråper hist og pist på cpu eller kjøler ? hvordan gjør man dette på best mulig måte.. og samtidig dersom man skal ta det bort, hva gjør man da?)

:)

(pc`en min oppfører seg HELT likt som i går selv om jeg nå kun har en ny tom sata harddisk og den gamle sata DVD-rw`en... stopper opp etter noen min.. godt mulig det er fordi idle tempen min er 55-57 grader.. virker noe høyt for en utrimmet 8500 right ??

Jeg bare la litt på midten og så brukte jeg et gammelt busskort og skrapte det litt utover hele i et tynt lag så det dekket men ikke for tykt. Så satte jeg kjølern på bare.

Tempraturen kan være høy avhengig av mye, rom tempratur, kjøler, antall vifter i pc-en osv. Men du kan jo se om alle feste sitter skikkelig inni for vis de sitter løst så stiger tempraturen veldig fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrapa av det gamle med noe plast både på kjøler og cpu og la på nytt belegg på cpu (en stripe i riktig retning iflg www.articsilver.com .. jeg skrudde vifta ganske HARDT fast i cpu`en og nå venter jeg litt før jeg slår på for å se om det blir bedre dersom jeg lar det "tørke" (?) .... plz chime in hvis dere har noen gode tips / ser jeg gjør noe galt :)

Hvor mye kontaktpasta trengs mellom cpukjøler og prosessor og skal man gni det utover eller bare legge på noen dråper hist og pist på cpu eller kjøler ? hvordan gjør man dette på best mulig måte.. og samtidig dersom man skal ta det bort, hva gjør man da?)

:)

(pc`en min oppfører seg HELT likt som i går selv om jeg nå kun har en ny tom sata harddisk og den gamle sata DVD-rw`en... stopper opp etter noen min.. godt mulig det er fordi idle tempen min er 55-57 grader.. virker noe høyt for en utrimmet 8500 right ??

Endret av Qbiq
Lenke til kommentar

Hjalp ikke det heller ... temp er samme og jeg kan ikke installere noe som helst på pc`en min... hva fxxx er galt ? den stod i 15 min og testa ram uten noen feilmelding (lasta ned en ramtest boot iso) .. nå er det bare ram, cpu, dvd og NY hdd og en oem vista 64 original dvd dette burde funke ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Hjalp ikke det heller ... temp er samme og jeg kan ikke installere noe som helst på pc`en min... hva fxxx er galt ? den stod i 15 min og testa ram uten noen feilmelding (lasta ned en ramtest boot iso) .. nå er det bare ram, cpu, dvd og NY hdd og en oem vista 64 original dvd dette burde funke ?

sjekk at du har satt kjølern skikkelig fast. Selvom du kjøpte en ny kjøler betyr det ikke at den alltid vil gi deg veldig lavere tempratur.

De plast festene må settes fast og så skrus til siden.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en dårlig jobb når jeg tørka av griseriet på cpu`en og satte på ny pasta.. Jeg tror jeg skal rense cpu og vifte orntlig med noe isopropgreie (elektronikkrens) tørke av og bruke en skikkelig god kontaktpasta (silver5 eller hva den nå het for noe) .. tror jeg tar av cpu-feste bøylen også, for min har altid vært knallhard å feste, så den er sikkert skeiv (ref en annen tråd her inne)

Får ikke testa før søndag men jeg krysser alle fingre :) takk for gode tips så langt. Kjøpte en Zeroterm vifte med metallskruer.. ikke søtten om jeg tør å prøve å trykke de plastbeina til originalvifta nedi kortet mitt en gang til.. :)

sjekk at du har satt kjølern skikkelig fast. Selvom du kjøpte en ny kjøler betyr det ikke at den alltid vil gi deg veldig lavere tempratur.

De plast festene må settes fast og så skrus til siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei jeg skal aldri tilbake til de plast bein tullet. jeg knakk boxed viften og 1 ekstra vifte før jeg fant ut at jeg skulle kjøpe en ny kjøler med metall skruer. Kunne spart 500 kr vis jeg bare hadde kjøpt kjølern med metall skruer med en gang.

Helt latterlig at du skal feste en kjøler med plast syns jeg.

Men er vel en god stund til jeg kjøper en ny kjøler for jeg er blitt veldig fornøyd med den jeg har nå. Håper jeg slipper og kjøpe noe ny pc på 4-5 år som sist gang. Spiller jo nesten aldri de nyeste spillene ble bare dritt lei den gamle pc-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...