Gå til innhold

Dårlig behandlet av min arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Har i dag hatt en veldig dårlig dag på jobb. For å forklare hva som har skjedd så tar jeg det var begynnelsen.

Torsdag prøver jeg å bytte en vakt jeg skulle ha på lørdag. Dette fikk jeg ikke til. Fredag morgen våkner jeg med omgangssyke, kvalm og slapp. Jeg sier derfor fra til jobben at jeg ikke er i form til å jobbe den dagen, og at jeg er ganske sikker på at jeg vil være dårlig lørdag også. Får beskjed om at jeg nesten må se ann formen på lørdagen da sjefen min ikke er så lysten på å jobbe en fridag.

Lørdag morgen er jeg like dårlig og tar en telefon for å si fra at jeg fortsatt er syk. Får beskjed av en av sjefene der (ikke min sjef) at jeg bare må ta med en sykemelding neste arbeidsdag. Greit nok, tenker jeg.

I dag kommer jeg da på jobb og møter sjefen min. Av han får jeg beskjed om at vedkommende som jeg hadde snakket med på lørdag hadde sendt en melding til sjefen på varehuset om dette, fordi hun ikke "gikk på at jeg var syk". Dette pga det var hun jeg hadde snakket med om å bytte lørdagsvakten. Det er forsåvidt greit at det kanskje virker litt rart at jeg var syk en dag jeg hadde prøvd å bytte bort, men dette var en tilfeldighet.

Uansett, jeg synes det er forkastelig at dette har blitt tatt høyere opp i systemet for å evt gi meg en skrifelig advarsel/sparken uten at jeg har fått forklare meg.

Hva synes dere? Er ikke dette veldig dårlig fra min arbeidsgivers side? Når jeg bare får beskjed om å levere en sykemelding, men før jeg rekker å gjøre det, så er det allerede på vei oppover i systemet?

En annen ting er at jeg ikke egentlig trenger sykemelding for 2 dager, da kan jeg jo bruke egenmelding. Jeg velger uansett å levere en sykemelding for å få denne saken ut av verden

Det var kanskje mye tekst som var vanskelig å få noe ut av, men sånn er det når det er så sent. Kan prøve å forklare saken bedre når solen har stått ordentlig opp. Måtte bare få noe av sinne/frustrasjonen min ut.

Natta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du tak i en sykemelding, så har du gjort alt ditt - og så mye mere til!

Jobben min holder det med å si ifra på første dag. Så er man syk i 1-3 dager (vanligvis to for min del, hvis jeg noengang skulle bli syk). Vet at man kan være syk i flere enn 3 dager med dagens regler, men jeg er ikke helt oppdatert på de.

Men det virker noe spesielt med lørdagsjobbingen din. Pluss at du prøvde å bytte vakt. Så det har noe med det å gjøre, men ikke noe til at det skal gå oppover systemet. Leverer du sykemelding i tillegg, så hadde jeg som arbeidsgiver blitt stille. (Jeg er ingen arbeidsgiver).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...