radivx Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hei, Har to trådløse rutere koblet til hovednettverket. Disse fungerer pr. nå fint som accesspunkt. Poenget er at jeg ønsker å lage en trådløs bro slik at jeg får koblet opp 3 kablede enheter (mediacenter, xbox, xbox 360) til hovednettverk/internett. Trenger altså en enhet som kan koble seg opp mot et av mine to accesspunkt og videreformidle informasjon. Noen tips til enheter som kan løse problemet mitt? Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Bruk en trådløs router til, og sett den opp som "ad hoc" ? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Det er nok en workgroup bridge du trenger. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Hei, takk for tipset. Noen forslag til spesifikke produkter i workgroup bridge sjangeren? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Ingen spesifikke forslag desverre.Har kun lest om funksjonen men ved søk på prisguide vil du nok finne noen alternativer. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har 2 3com officeconnect rutere og disse støtter WDS. Sjekk om rutere dine støtter WDS, og sett den ene opp som rootNode og den andre som "hva-nå-enn-det-andre-het". Dette er egentlig en teknologi brukt for å utvide rekkevidden til trådløsenettverk, ved at det trådløsesignalet repeteres bortover, men man har i tillegg muligheten til å hente ut internettsignalet via kabel Lenke til kommentar
maheath Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Du kan også fikse det ved å kjøpe deg en Linksys WRT54GL til ca 500 kroner, installere Tomato firmware (gratis) og sette den opp i WET mode (Wireless ethernet bridge). Da har du en grei trådløs bro. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Det ble WRT54G med DD-WRT og Client Brigde mode. Fungerer forsåvidt greit. Kluss i oppsettet mitt gjør at DHCP ikke virker, men fikk forklart hvorfor på dd-wrt forumet og for meg som har 3 enheter fast der så går det fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå