Gå til innhold

Så hva synes dere om Wii kontrollen?

Anbefalte innlegg

Har hørt at håndkontrolene til wii blir fort ødelakte. For det andre syns jeg at de kontrolene er teite. Nå har jeg ikke akurat prøvd Wii da. Klarer ikke å se for meg foran skjermen, og vifter som en galning. Ja selfølgelig er det bra å ha mosjon, det er ikke det. Hvorfor har Nintndo ordnet sånn at man må ha de kontrollene for å spille Wii spill?

Jeg kommer ikke til å kjøpe Wii til de har ordnet ordentlig kontroller til Wii spill.

Så hva synes dere om Wii kontrollen?

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wii kontroll=epic win=Þ

hard core spilla sånn som guilty gear og sånt kan du jo spille med classic, og det gjelder de fleste andre slåssespill og..

wii fps=bedre enn pc fps!

wii racing=bedre enn racing med sånn ratt.

wii platformer: sideways remote ftw!! (jeg er veldig old school)

wii 3d platformer: uhg.. fail=Þ

wii tps: fail, men tror det kunne blitt bra.

wii rail-shooter: epic win!!

wii rpg: turnbased=epic win. real time=bedre med vanlig kontroll

wii slash em up: likt i guess, bedre med vanlig kontroll

wii adventure: MYE bedre pga "frie" hender, iriternde å spille mood-spill med vanlig kontroll!

Lenke til kommentar

Har hatt wii siden rundt nyttår og elsker kontrollene. Greit de ser tragiske ut, men når du holder dem er de overraskende "naturlige". Dessuten vifter du svært lite med dem i de aller fleste spill, og når du gjør det er det svært naturlig. Jeg foreslår at du faktisk prøver kontrollene før du bestemmer deg for at de er dårlige. Dra til en kamerat som har Super Mario Galaxy eller Okami og prøv selv. De spillene har perfekte kontroller og ville ikke ha fungert like på andre konsoller. Ja, jeg vet Okami var på PS2 først, men det beviser bare at jeg har rett. :p

FPS er og blir best på PC. Metroid Prime 3 har de suverent beste kontrollene på et konsoll-FPS, men det er milevis unna tastatur og mus. Og det er fakta. :p

aria, du vet du er i Norge nå og at vi snakker norsk her? Your english knowledge doesn't impress anyone, my confused friend. ;)

Lenke til kommentar

Wii`en sin kontroll er alt motsatt av hva trådstarter sier. Wii kontrollen er god og de fleste spill passer godt med den. Den er litt upresis til tider, men det er bare fordi spillet ikke funker så bra med kontrollen og det er ikke mange.

Hehe, jeg har en venn som er som aria-sama når det gjelder det gjelder det med engelsken.

Endret av Disorder
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når du har spillet Metroid Prime 3 med Wiimoten så er du forelsket.

Når du har ridd over slettene i Hyrue samtidig som du afvyrer piler med høy presisjon så r du frelst.

Når du svever gjennom verdensrommet og ser stjerneskudd rundt deg som bare venter på å bli plukket opp og alt du trenger er å "vifte teit", så er du frelst.

Jeg har vært en gamer siden ørten førti og fjøstid og gjennom tidene har jeg trykket på min del av knapper for å få ting til å skje på skjermen. De andre konsollene har stått i stampe og ikke gjort noe for å forberede kontrollen, det Nintendo har gjort har de diltet etter med. Når Nintendo oppgraderte til analogstikken var Sony snar etter. Når Nintendo kom med teit vifting var Sony ikke langt etter.

Nei jeg tar til takke med litt teit vifting så fremst jeg har det morsomt. Og steike ta jeg har had like mye morro med min teite vifting fremfor skjermen som jeg har med knappemaraton i God of War 1 og 2.

Lenke til kommentar

Ikke prøv Red Steel, det er som i metroid. Lett å bli avhengig. Synd det ikke er for manga FPS til Wii da. En liten skam.

En annen liten skam er at kontroll lider av en minimal upresishet men det spørs hvor nærme skjermen man sitter. Fikk aldri noen problemer i Red Steel med at pekern plutselig ikke virka, men en kompis av meg led av det i starten. Men nå er han like stødig som meg :p

Dessuten slår tilfeldig(random) vifting i råtrykke knappene til fingerene går under. Også er det mer morsomt! Og sunnere.

Noen spill drar det ut på en god måte, f.eks Budakai 3. Kontrollene kunne vært litt bedre og noen ganger merker du mispressisioen, men når den reagerer riktig eier det. Fett å ta kamehamha med hendene :p

Lenke til kommentar

Wii-kontrollen er det utviklerene gjør den til. Hvis den er godt implementert i spillet så fungerer den som en kule. RE4, Metroid og Zelda er eksempler der kontrollen fungerer veldig bra. I andre spill føles kontrollen mer som en unødvendig gimmick som kunne vært løst bedre med vanlige knapper.

Selv synes jeg den kommer skikkelig til sin rett i TPS/FPS da man skal sikte på skjermen. Å spille disse spillene på andre konsoller med vanlig kontroller føles ikke så bra etter å ha spilt med Wii-kontrollene.

Lenke til kommentar

Hva jeg synes om Wii-kontrollen? Den er konge!

Til skytespill er den jo gud =P Synd det ikke er så mange skytespill ute nå da, men nå som Call of duty og James bond kommer i høst så ser det bedre ut :) Jeg liker også Wii-kontrollen bedre til spill som Zelda, Mario Kart(ja faktisk) og SÅKLART sportsspill som golf osv : p

Eneste den er dårlig til er Fightingspill : o

Endret av Sivert1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Ikke prøv Red Steel, det er som i metroid. Lett å bli avhengig. Synd det ikke er for manga FPS til Wii da. En liten skam.

En annen liten skam er at kontroll lider av en minimal upresishet men det spørs hvor nærme skjermen man sitter. Fikk aldri noen problemer i Red Steel med at pekern plutselig ikke virka, men en kompis av meg led av det i starten. Men nå er han like stødig som meg :p

Dessuten slår tilfeldig(random) vifting i råtrykke knappene til fingerene går under. Også er det mer morsomt! Og sunnere.

Noen spill drar det ut på en god måte, f.eks Budakai 3. Kontrollene kunne vært litt bedre og noen ganger merker du mispressisioen, men når den reagerer riktig eier det. Fett å ta kamehamha med hendene :p

Du veit at du kan ordne på sensitiviteten inne på innstillinger? Sånn at den ikke plutselig slutter å virke eller hopper til et annet sted. Det hjelper også å ikke ha mye lys eller vindu(er) bak TV'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...