ugotabanana Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Mange tråder disse dager der folk lurer på hva de skal kjøpe for 15-20.000,- klassen så jeg fyrer inn mitt oppsett her da uten skjerm tastatur eller annet av nødvendigheter kun PC-en. Jeg inkluderer ikke prisene jeg betalte for komponentene da de aller fleste er bestilt i bedrift via Norek hvilket ble vesentlig billigere enn alle andre butikker. Når det gjelder prosessor er det i disse dager tull å kjøpe Duo da Quad faktisk er latterlig billig. Når det gjelder PSU kjører jeg 1000W når jeg først er igang så jeg har muligheter til å dytte i flere disker og evt. et makent skjermkort til. - Asus Rampage Formula, X48, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16 Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 - 4096 sammenlagt over 4 brikker, skulle gjerne hatt 6 GB, men fantes ikke 2 GB brikker å oppdrive. Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan Noctua NH-U12P, 4 Dual-Heat-Pipes, 120mm Gainward GeForce GTX 280 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN SATA, 22X, OEM APLUS Case EL Diablo, ATX, Black, 250mm Front Fan+330mm Fan Inside PSU: Mist 1000W HD 1: Spinpoint F1 1 TB HD 2: Spinpoint F1 1 TB - Kjøres mest sannsynlig opp i RAID 0. OS: Vista 64 Endret 28. juli 2008 av Cape Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 hvorfor ikke ta 4870 med tanke på CF HK? du får jo egentlig 2 4870 for prisen av 1 gtx280 og hvorfor ikke ta noen andre ram brikker som er på 2gb stk? kan varmt anbefale kongston hyperx. spes sammen med asus HK Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) - Hvor mange spill programmer klarer å utnytte seg av 4 kjerner? Dette er vell fremdeles svært lite? Så en Core 2 Duo på 3.1GHz vil yte bedre enn Quad på 2.66GHz? - Hvorfor velge GTX 280, når du får HD 4870 til halvparten av prisen og med liten ytelsesforskjell? Spørsmålet stiller seg også sterkere når valgt Hovedkort er et Crossfire Hovedkort. - Er ikke hokus-pokus å finne enkle DDR2 PC8500 minnebrikker, slik at du kan få både 6 og 8GB. Mulig du må gå for en annen produsent, som Mushkin. Men så er ikke Crucial bedre enn Mushkin. - Noctua NH-U12P er en av de beste kjølerene å oppdrive. Dog skal du først kjøpe nytt, kan du likeså greit se på nyere Noctua NH-C12P - Kabinett med god kjøling. Det finnes dog bedr valg, men da må man mulig gå litt opp i pris. - Mist har gode strømforsyninger. Men jeg vil si at Corsair sin 1000 Watter er hakket bedre. - Man kan vell ikke få nok lagringsplass. Men å sette to 1TB disker i Raid 0 er å dra den litt langt. Skal PC brukes til Gaming, ville jeg heller valgt en VelociRaptor eller to VelociRaptor i Raid0 som system disk(er) Samt en eller to 1TB disker som slave disker. Endret 28. juli 2008 av Svenni212000 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Må ærlig si at jeg faktisk ikke så at det HK var Cross Fire og ikke SLI. og hvorfor ikke ta noen andre ram brikker som er på 2gb stk? Fordi jeg ville ha Crucial brikker. - Hvorfor velge GTX 280, når du får HD 4870 til halvparten av prisen og med liten ytelsesforskjell? Spørsmålet stiller seg også sterkere når valgt Hovedkort er et Crossfire Hovedkort. Jeg liker Nvidia bedre utifra egne opplevelser med begge fabrikat, det finnes mer enn bare benchmark her i verden. - Noctua NH-U12P er en av de beste kjølerene å oppdrive. Dog skal du først kjøpe nytt, kan du likeså greit se på nyere Noctua NH-C12P - Flisespikkeri. PSU: Corsair sin er neppe like lydløs noe som var litt viktig da PC-en vil stå på rommet og vil torrente litt om natten. Lenke til kommentar
s0und Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Må ærlig si at jeg faktisk ikke så at det HK var Cross Fire og ikke SLI. og hvorfor ikke ta noen andre ram brikker som er på 2gb stk? Fordi jeg ville ha Crucial brikker. - Hvorfor velge GTX 280, når du får HD 4870 til halvparten av prisen og med liten ytelsesforskjell? Spørsmålet stiller seg også sterkere når valgt Hovedkort er et Crossfire Hovedkort. Jeg liker Nvidia bedre utifra egne opplevelser med begge fabrikat, det finnes mer enn bare benchmark her i verden. Oppsettet virker bra nok etter min mening, men jeg ville valgt Mushkin PC8000 4-5-4-11 brikkene @ 1000MHz... de brikkene er gromme de. - Noctua NH-U12P er en av de beste kjølerene å oppdrive. Dog skal du først kjøpe nytt, kan du likeså greit se på nyere Noctua NH-C12P - Flisespikkeri. PSU: Corsair sin er neppe like lydløs noe som var litt viktig da PC-en vil stå på rommet og vil torrente litt om natten. Jeg ville også ha kjøpt Mushkin brikker. 4-5-4-11 brikkene @ 1000Mhz er gromme Endret 29. juli 2008 av s0und Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Når man snakker om støysvak PSU.. Zalman ZM1000-HP Alle reviews sier denne er svært støysvak. TechPowerUP; ZM-1000HP is extremely quiet. In both idle and load it will probably be quieter than the rest of your PC components. Even in a quiet room with a silent PC you can barely hear the fan running. ProClockers; I would have never thought I would see the day when I would see a 1k power supply that was capable of being placed in a silent environment. At idle as well as at load the ZM1000 is absolutely one of the quietest 1k unit we have ever tested. DriverHeaven; The acoustic performance of the unit is exemplary and it is barely audible even at full load. Unfortunately this impacts the thermal performance of the unit as the exhaust temperatures are quite high when the unit is heavily loaded, but that should not affect the overall thermal performance of the system as the chassis of the ZM1000-HP doesnt really heat up. Silent PC Review; There was no audible buzzing from a meter away. There was none at this distance above the fan noise at any load. When the fan was stopped with a plastic wire tie jammed into the blades, a bit of buzzing could be heard from a foot away, but this was about at the same level as fanless PSUs we've tested. When the Standby Noise Reduction switch was turned on, even this buzzing disappeared. In other words, audible buzzing or humming was not an issue. The fan noise and voltage remained essentially unchanged during testing all the way to over 400W output load. This is extremely quiet performance, the very best we've encountered in any PSU. AnandTech; Even though the previous graphic doesn't show how the fan accelerates before full load too well, the acoustic noise levels show the results. The fan spins just a bit faster as load increases, but it produces more noise than expected. There is absolutely no noise up to 600W of load; the PSU stays at a constant 17dB(A), which is quite low and not audible running in our acoustic chamber. If the unit is installed in a PC, users will not be able to hear it at all even with higher loads. Now all you would need is to find two or three really quiet graphics cards and a CPU cooler and your silent system would be ready for this high-power, relatively quiet PSU. Without water cooling this will prove very difficult, since the coolers for today's graphics cards have to dissipate so much heat. Overall, however, both Zalman units deliver a very good performance from the silent point of view. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Har kjørt PC-en i et par dager nå. Fjellstøtt system! Jeg er veldig fornøyd med det meste, men bios på Rampage kortet skal Asus pokkern meg ha skryt for. Jeg har ikke sett på maken! Jeg er veldig fornøyd med oppsettet og maskinen går som en drøm. Fint og kalt til å være vifte avkjølt er det også. Endret 2. august 2008 av Cape Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå