KNB Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Dette bilde er tatt på en festning hvor eg bor Dette er en av de mange gangene tyskerene brukte i andre verdenskrig Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (Nå sitter jeg for øyeblikket på en skjerm som får bilder til å se ut som om fotografen har lagt på et mørkt filter langs midtnormalen på bildet i fullscreen, så en klype salt på denne kommentaren trengs nok ) Jeg synes bildet har for store kontraster. Utbrendt i trærne og litt for mørkt i skyggene. Slike bilder i sol er ikke lette å få bra. Ser ut som om du kunne ha hatt behov for stativ på dette (og overskyet vær). Foruten dette er det et motiv som er spennende, men det kan være vanskelig å formidle en historie/ sinnstemning selv om motivet egentlig snakker for seg selv. Jeg har måttet gi opp på slike selv Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Uskarpt, rotete komposisjon, kromatisk aberasjon, utbrent himmel, for mørkt motiv, rotete bakgrunn, tilsynelatende skjevt, umotivert valg av fokuspunkt. Uten forklaringen på hva det er ville dette bildet vært - ingenting. Med forklaringen er det... hm... ingenting. Beklager slakt, men prøv å se på bildet ditt en gang til som om du vurderer en annens bilde. Dersom jeg skulle bruke dette som en illustrasjon til en artikkel om tyske festningsverk fra krigen, ville jeg sporenstraks sendt deg tilbake på location. Men ikke før du hadde fått med deg et stativ. Og velkommen til bildekritikken, forresten! Ser at du ikke har vært veldig aktiv her. Ikke la dette skremme deg fra nye forsøk - Rams Lenke til kommentar
KNB Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Tusen takk for kritikk, prøvde det som du sa og vurderte det som om det var en annes bilde. Hmmm, ikke så veldig bra nei :!: Men ingen blir vel pro første gang Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tusen takk for kritikk, prøvde det som du sa og vurderte det som om det var en annes bilde. Hmmm, ikke så veldig bra nei :!: Men ingen blir vel pro første gang Den er grei! Samtlige av oss her inne har nok lagt ut flere slike bilder. Følger du tipsene til Ciry neste gang du er ved festningen, så er du flere steg nærmere målet, ingenting er bedre enn prøving - og - feiling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå