Stianbl Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei hei, Skjerm! Trenger ny, og sist jeg sjekka litt rundt ble Samsung's 226BW modell anbefalt. Nå er kanskje 226CW hakke bedre, men er ikke helt sikker. Uansett, jeg har lyst på en grei flatskjerm, men kan ikke gi så veldig mye for den. Skal brukes mye til gaming/film, så må ikke være etterslep, samt at jeg skal bruke den til grafisk behandling (skole), så må også være grei når det gjelder farger. Tror 22" skal være en fin størrelse, noen innvendinger? Hvilken skjerm burde jeg gå for? Ser at Asus har billige skjermer, men aner ikke noe om kvalitet eller noe... På forhånd takk, Stian B. Larsen Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Samsung 226BW er fortsatt en av de beste 22" TN-skjermene. 226CW er ikke i nærheten så god som 226BW, så hold deg langt vekke fra den. Du kan selv sammenligne skjermer her på etterslep, gråskala, farger, input lag osv. Forøvrig vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en 24" om du har skjermkort så kan kjøre spill i 1920x1200. BenQ G2400W er utrolig billig og er en av de beste TN-skjermene som finnes. Jeg har hatt 15", 17", 19", 22", 24" og 26" (professjonell H-IPS skjerm). 24" er perfekt størrelse for gaming, alt over blir for stort og alt under får du ikke samme "wow" effekt av. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Etterslepet på denne 24" var jo merkbart større enn samsung sin? Men det har kanskje ikke noe å si? Det så ut som ett veldig lovende produkt, så tusen takk for annbefalingen Noen ansre som har noen formening om denne skjermen? Evt. andre skjermer? Lenke til kommentar
THx1138 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 RTA sier jeg, RTA. Ellers er dette en grei skjerm. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg har 226BW og jeg er kjempefornøyd med den! Det er vel egentlig alt du trenger å vite Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Ok, har lest denne fantastiske tråden om BenQ's 24", og den er etter dette å betrakte en veldig god og aktuell skjerm! https://www.diskusjon.no/index.php?&sho...e=show&st=0 Men, som det blir nevnt i posten, har Samsung en skjerm, Samsung SyncMaster 245B, som også har fått bra omtale, og som faktisk er ett par kroner billigere(!). Nei, det går ikke på å spare en 50 lapp eller ett par hundrelapper, men på å få en god skjerm. Noen som har efraring med Samsung's 24"? Denne har flere justeringsmuligheter, og jeg er selv mer glad i det utseendet enn BenQ sitt.. Men vet ikke hvordan den er i forhold til BenQ sin når det kommer til farger/etterslep osv. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 226BW koster jo ca det samme som 245B, så ble ett lite dillema der. 226BW er ett bra produkt, men hvordan er det å gå opp 2" for å få en 24" til ca samme pris? Og da står jeg som nevnt mellom BenQ's og Samsungs... Noen erfaringer om de yter merkbart dårligere enn Samsungs 22", eller andre skjermer dere vil annbefale (22"-24") til rundt 1500-2500? Vil ikke ha etterslep/ghosting, ettersom det skal spilles og sèes film på denne, samt at farger og lysttyrke må være greit til bruk av programmer som Photoshop, og andre grafiske programmer. Takker for alle innspill Lenke til kommentar
4MB Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Bare et litt OT her.. Er "rammen" på skjermen med i målene som oppgis på BxHxD? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg er hvertfall sykt fornøyd med min samsung 2232bw Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Det er for mange skjermer å velge mellom!!! xD Ok, for å prøve å klare opp i litt, hva er egentlig forskjellene på de diverse 22" til samsung? Ligger det noe informasjon i tittelen som jeg kan tyde? f.eks 226BW (som har fått bra omtale) vs. 2232BW (som du er veldig fornøyd med Alinoe)? Kommer aldri til å få bestemt meg Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Bare et litt OT her.. Er "rammen" på skjermen med i målene som oppgis på BxHxD? Det vil jeg da tro? Lenke til kommentar
4MB Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Fant ut av det Hadde bare en halv cm å gå på, så jeg måtte være sikker. Kjøpte meg 226BW i går, og jeg er vel fornøyd i og med at jeg gikk fra en slik, men sliter med at bildet blir kornete, blurry og rævva når jeg setter på en film. Med PS3 funker det bedre, men det blir litt vel kantete grafikk. Regner med at det ikke skal være slik, da det skal være en av de beste 22" der ute, så jeg satser på at det har noe med kablene å gjøre. Bruker VGA til PC og HDMI->DVI overgang til PS3. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Prøvd med DVI utgang/kabel? Burde vel gi en del bedre ytelse. For 226BW skal jo være, som du sier, en av de bedre 22" på markedet, hvertfall til sin pris! Men dillemaet mitt er om jeg skal kjøpe BenQ's G2400W (eller samsungs 245B) i stedenfor, ettersom alle disse 3 skjermene koster ca det samme. Hvor stor er en 22" widescreen lcd i forhold til min gamle 19" CRT?(ikke widescreen, ofc:P) Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har en slik en til min PS3 og som ekstra skjerm til PC'n (to innganger). Kjempefornøyd! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg trodde at HP W2207h var best jeg. Må sjekke ut Samsung også, men etter anmeldelser å dømme, er HP bedre. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg trodde at HP W2207h var best jeg. Må sjekke ut Samsung også, men etter anmeldelser å dømme, er HP bedre. Det er veldig sjeldent en skjerm er god på alt. Man bør velge den skjermen med de kvalitetene som er viktigst for en selv. En skjerm kan ha kjempegod bildekvalitet med gode farger og kontrast ratio, men samtidig ha mye etterslep og input lag. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Min nec multisync 2080ux tokk nettop kvelden å jeg måtte kjøpe ny skjerm i en fart. endte opp med 226bw, helt fin skjerm eneste jeg iriterer meg over er at det virker som insynsvinkelen oppe og nede er utrolig dårlig. Det jeg mener er at hvis jeg har en grå bakgrun i windows så ser det ut som bakgrunen er en gradient. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Min nec multisync 2080ux tokk nettop kvelden å jeg måtte kjøpe ny skjerm i en fart. endte opp med 226bw, helt fin skjerm eneste jeg iriterer meg over er at det virker som insynsvinkelen oppe og nede er utrolig dårlig. Det jeg mener er at hvis jeg har en grå bakgrun i windows så ser det ut som bakgrunen er en gradient. Alle TN-paneler har gammashift bare du løfter hode litt. Den forrige skjermen din haddde S-IPS panel, som har minimalt med gammashift. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Er det gamma shift det kalles, greit å vite. Takk. jaja billig skjerm i forhold til det jeg betalte for necen da så blir vel en bedre skjerm på meg etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå