dlottn Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Hallo folkens. Nylig så gikk jeg og en venn av meg et godt stykke rundt omkring () Frem og tilbake rundt omkring. Ganske langt, kanskje ikke så langt for noen folk men for meg som sitter en god del foran skjermen så var det endel. Og nå vil jeg gjerne måle hvor langt jeg har gått. Ved noen om et Google Earth aktig program som man kan bruke for å sette "waypoints" også sjekke ut hvor langt det er? Endret 21. januar 2011 av dlottn Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du kan det med google earth. Den har måleverktøy. Funker meget bra! eller du kan bruke litt mattematikk. Snitt hastigheten til ett menneske ligger mellom 4 og 6 km/t. Jeg går tett opp mot 6 km/t. Så da tar du bare å ser hvor lenge du gikk tur...feks 3 timer. Og ganger det med hastigheten. 3 timer a 6 km/t er 18 km/t. Gikk du bare i 30 min så gikk du bare 3 km. Har du en Nokia Mobil med GPS kan du laste ned Nokia Sportstracker så kan du "ta opp" når du går. Så kan du dele det med verden her: http://sportstracker.nokia.com AKIRA Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 På Hvor.no kan ein gjere dette. Klikk på linjalen, og klikk so i kartet for å lage punkt. Lenke til kommentar
dlottn Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Takk for hjelpen Jeg er ny her forresten, dette virker som et skikkelig bra forum Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) En skritteller funker helt ypperlig, det er en liten dings du kan ha i lomma som registrerer vibrasjon som +1. Og ett skritt lager nok vibrasjon til at den teller. Selvsagt kan du jukse å riste den for å få masse skritt, men det er liksom ikke vitsen. Har null og niks med data å gjøre, though. Vi brukte sånne i en "gå-lengst-mulig-på-ett-år" konkurranse på jobb. Endret 28. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Har du en nokia med GPS så kan du teste Nokia Sporttracker. Denne kan du, om jeg ikke husker veldig feil, exportere data i fra og slå sammen med google maps for å gi deg fine oversikter etc etc.. Det morsomme med GPS er at du da også får sjekket stigningsgrad vs. tempo osv osv evt. bare bruke en skritteller (analog eller digital alt ettersom) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå