Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

dynaBel BF4501 - forslag til basselement?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Som tittelen sier så er jeg ute etter forslag til basselement jeg kan bruke sammen med den allerede nevnte monoblokken.

Jeg vurderer sterkt å gå for 10" elementer, men 12" er selvsagt også interessante. :)

Er det noen som vet om rimelige, lettdrevne (høy følsomhet) basselement som kanskje til og med er 2-spolede (mulighet for 1ohms drift)?

Fant Soundstream XPRO 10" til en grei pris, med 92dB følsomhet og 2x4ohms spoler. Så de kan være aktuelle..

Erfaringer med denne sub'en eller eventuelt gode/bedre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville gått for en eller to seas 12", da får du skikkelig pen og kraftfull bass... Er de for dyre for deg, så ville jeg sett nærmere på infinity, http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=723

Har siklet litt på Seas-elementene, selv om de er bittelitt over i pris, så er de helt klart i bakhodet.. De oser jo av kvalitet slik jeg ser det og dette er noe jeg sliter med når jeg ser bassen du linket til for eksempel. Samme gjelder mange av RF sine, samt Sony og en hel del andre...

Så det er Seas, et par av dynabels elementer, soundstream (de billige er liksom litt i grenseland), JBL, pioneer, audiopulse og et par til jeg ikke kommer på i farten jeg har sett mer på enn andre.

Det funker jo å kjøpe en og en, men da bør det være mulighet for omkobling (til for eksempel 2ohm, i "verste" fall 1ohm, så dobbelspole er å foretrekke).

Noen forslag med utgangspunkt i dette kanskje? :) Bør ikke koste så mye mer enn rundt 2000,- per stk. Som sagt så kan jeg kjøpe en og en.. Blir mye sannsynlig delt på 2 kasser uansett. :)

Lenke til kommentar

Hehe! Det er en del som er totalt imot RF for tiden.. Er ikke helt med på de notene, men er heller ikke noen fanboy for å si det sånn.

P3 er jo litt tøffe da! ;)

Har du et bilde av installasjonen din forresten? Hadde vært moro å sett dem i kasse.

Lenke til kommentar

Skal innrømme at de seasene på Eltek ser temmelig lekre ut.

Skjønner ikke hvorfor folk misliker RF så veldig, de er kanskje litt mer SPL suber enn fintspillende suber, men de er nå forseggjorte. Skikkelig solid chassis, med god lufting av spolene, er ikke noen mikromagneter heller, akkurat. Når det kommer til designet, så blir jo dette ganske subjektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...