Giallorossi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det lager Hakkemat Uansett, et 4870 er det beste kortet for deg. Ser du deg ikke råden til å kjøpe det, kjøper du 4850. Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Det lager Hakkemat Uansett, et 4870 er det beste kortet for deg. Ser du deg ikke råden til å kjøpe det, kjøper du 4850. Hakkemat faktisk.. Ja, du har nok rett.. Går vel litt på hvor mye jeg vil betale :)Blir det med hd4850 koster pcen 7400,-, pcen er meget god .. Skal jeg ha hd4870 blir det 7900,-. Kompisen min bestilte seg pc nå nylig.. Han kan kjøre Crysis på nesten fullt, lagga ''litt'' på Very high vertfall. Han har 9600 gt 650 mhz, 3.0 ghz pluss 4gb ram men han fikk ikke utnutta alt pga 32 biters OS. Den pcen likte jeg veldig godt. Var rask, behagelig pluss at kabinettet(Antec nine hundred) var det kuleste jeg noen gang har sett! Stort var det også . Han fikk med 2 eller 3 ekstra vifter, vet du hva som er poenget med disse? Bør de settes inn? Pcen skal vel brukes først og fremst til gaming, multimedia, design.. Regner med pcen passer til de fleste tilltak.. Tror du at jeg kan ha pcen et par år før det trengs noen opgraderinger? Å vist trøsten er at jeg om kanskje om et år kan klokke den processoren ganske mye slik at jeg kan henge med i data verdenen litt til I hope so... -antec nine hundre -foxconn hovedkort -550 watts LC power? -mushkin 4 gb extreme perforrmance -hd4850/70? - 3.16 ghz e8500 Giallirossi; Har du gått en eller annen it skole elns? En ting skal du ha, DU kann veldig mye om data Selv har jeg bare lest litt her og der Hvilken pc har du forresten? ----------------------------------------------------------------------------------- Dette ble nesten en spørrekonkuranse dette, shit dau, er veldig gira Lenke til kommentar
Sebblom Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Kan man bare legge til "pc bygging" i handlevognen? også legge til komponenter selv? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hehe, har ikke akkurat gått en It-skole gitt. "Selvlært er vell-lært" Men når vi snakker om crysis, hvilken oppløsning kjører han kompisen din på? 800x600 klarer han vel fult på Jeg ville gått for det utstyret du setter opp, men jeg ville valgt en Corsair 550 watt fremfor en LC Power. Corsair er en kvalitetsprodusent på PSU-markedet, og de er en rimelig ny produsent innenfor dette markedet. Kan faktisk selv anbefale Corsair sin 550 watt'er, da jeg også har den i en annen Pc. Kraftig, liten, normalt utvalg av kabler og ikke minst billig. Noe negativt er at min stæyer bittelitt. Kjører 3870X2, 2 Gb ram, Abit IP35, 500 gb disk, på Denne PSU'n. Sebblom: Ja det går an, bare let i netshop litt så finner du det nok. Angående kabinettet så er Antec sitt Nine Hundred et godt kabinett iforhold til prisen (Nå er det også videns kjent at alle Fjortissene velger Antec 900 ). Selv, ville jeg gått for et Antec P182, stopper mer støy, omtrent like god airflow og kjøling, og dessuten så er denne et stor fin "Blikkbox" i svart, noe jeg ser på som positiv. Endret 31. juli 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Hehe, har ikke akkurat gått en It-skole gitt. "Selvlært er vell-lært" Men når vi snakker om crysis, hvilken oppløsning kjører han kompisen din på? 800x600 klarer han vel fult på Jeg ville gått for det utstyret du setter opp, men jeg ville valgt en Corsair 550 watt fremfor en LC Power. Corsair er en kvalitetsprodusent på PSU-markedet, og de er en rimelig ny produsent innenfor dette markedet. Kan faktisk selv anbefale Corsair sin 550 watt'er, da jeg også har den i en annen Pc. Kraftig, liten, normalt utvalg av kabler og ikke minst billig. Noe negativt er at min stæyer bittelitt. Kjører 3870X2, 2 Gb ram, Abit IP35, 500 gb disk, på Denne PSU'n. Sebblom: Ja det går an, bare let i netshop litt så finner du det nok. Angående kabinettet så er Antec sitt Nine Hundred et godt kabinett iforhold til prisen (Nå er det også videns kjent at alle Fjortissene velger Antec 900 ). Selv, ville jeg gått for et Antec P182, stopper mer støy, omtrent like god airflow og kjøling, og dessuten så er denne et stor fin "Blikkbox" i svart, noe jeg ser på som positiv. Ok, bare den tiden jeg har vært ute etter pc nå har jeg faktisk lært veldig mye om hva som er best osv.. Tror jeg går for hd4850, billigere og trenger ikke et kort som hamler opp med 280 gtx.. I og med at hd4850 hamler opp med 9800 gtx så er det mere enn bra nok for meg som også har et budsjett å forholde meg til Anngående kabinetter. Antec three hundre ser veldig bra ut, er det lys i den? Den er jo også mye billigere.. Må bare si at jeg er enig med at antec en ¨fjortis kasse¨ men syntes det er en heftig kasse Likte den veldig godt. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hehe, smak og behag. Three Hudnred er et knall kabinett iforhold til prisen, det var vel det jeg linket til først i den andre tråden? Uansett, et godt kabinett, det er vel som et Antec 900 bare at det er mindre. Hvis du vil bruke enda mindre ville jeg definitivt gått for dette. Ville muligens også valgt det fremfor et 900 også. Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Hehe, smak og behag. Three Hudnred er et knall kabinett iforhold til prisen, det var vel det jeg linket til først i den andre tråden? Uansett, et godt kabinett, det er vel som et Antec 900 bare at det er mindre. Hvis du vil bruke enda mindre ville jeg definitivt gått for dette. Ville muligens også valgt det fremfor et 900 også. Ok, kult å høre Vil jeg få noen dårligere kjøling med vifter osv med 300 enn 900? Er det stor forskjell på str da eller? Går sikkert ann å montere vule vifter med lys i 300 kabinetet også? Skal kanskje ringe netshop å høre om jeg kan få best i test pcen juli 2008 med antec 300 Blir mye billigere Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Tja, Antec Nine Hundred har God kjøling, veldig god. Men 300 er ikke i samme "bås" som Nine Hundred akkurat der, det er jo en grunn til at det er prisforskjell vettu. Uansett, hvis du skal ha "best" kjøling, så burde det være en 250 mm vifte som blåser direkte på hovedkortet, noe ala big boy fanen i Antec P190, men dessverre: Det går ikke an å ha store gode CPU-kjølere uten å ta av den store vifta. Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Tja, Antec Nine Hundred har God kjøling, veldig god. Men 300 er ikke i samme "bås" som Nine Hundred akkurat der, det er jo en grunn til at det er prisforskjell vettu. Uansett, hvis du skal ha "best" kjøling, så burde det være en 250 mm vifte som blåser direkte på hovedkortet, noe ala big boy fanen i Antec P190, men dessverre: Det går ikke an å ha store gode CPU-kjølere uten å ta av den store vifta. Hmm, har du noen andre gode men samtidige gode kandidater til antec nine hundred? Helst noen med litt kule lys i og god plass til vifter Antec p190 er jo dyrere enn 900 da Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Vel jeg kjører alltid stilrent, og undersøker ikke diverse Pc-kabinetter med lys. Det er nok bare å Bla igjennom , så finner du nok noen interessante. Det eneste alterantivet iforhold til 900, er Antec P182 (Som nevnt før). Men dette er en blikkbox og ikke et juletre. Edit: Eller du har jo Denne da, :!: . Her har du Antec P182. Du kan også evt. se igjennom Antec P182/P180/P190 tråden her på forumet, er vel ingen som er misfornøyde med sitt kabinett. Endret 31. juli 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Vel jeg kjører alltid stilrent, og undersøker ikke diverse Pc-kabinetter med lys. Det er nok bare å Bla igjennom , så finner du nok noen interessante. Det eneste alterantivet iforhold til 900, er Antec P182 (Som nevnt før). Men dette er en blikkbox og ikke et juletre. Edit: Eller du har jo Denne da, :!: . Her har du Antec P182. https://prisguiden.no/product.php?p...w=images#361771 Den var vel litt stilren blandet med en liten dose fine lys Vet du noe om kvalitet, str osv på den? Så litt interesann ut Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 nei, men utifra bildene (og bilder sier mer en tusenord, hehe), så ser det ut som et billig kabinett. Gå heler for Antec 300. Lenke til kommentar
Godtom Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) nei, men utifra bildene (og bilder sier mer en tusenord, hehe), så ser det ut som et billig kabinett. Gå heler for Antec 300. Ok, litt enig der Men hva med lys i antec 300? muligheter for å kjøpe to vidter med led lys som jeg kan montere slik at den lyser, lyser den fra før av? Skal kjøpe nesten samme selv så jeg også er nysgjeriig... Endret 31. juli 2008 av R4c3r Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 nei, men utifra bildene (og bilder sier mer en tusenord, hehe), så ser det ut som et billig kabinett. Gå heler for Antec 300. Ok, litt enig der Men hva med lys i antec 300? muligheter for å kjøpe to vidter med led lys som jeg kan montere slik at den lyser, lyser den fra før av? Skal kjøpe nesten samme selv så jeg også er nysgjeriig... Ok ;) Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 nei, men utifra bildene (og bilder sier mer en tusenord, hehe), så ser det ut som et billig kabinett. Gå heler for Antec 300. Ok, litt enig der Men hva med lys i antec 300? muligheter for å kjøpe to vidter med led lys som jeg kan montere slik at den lyser, lyser den fra før av? Skal kjøpe nesten samme selv så jeg også er nysgjeriig... Det med LED belysning er jeg også nysgjeriig på Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hehe, selvsagt kan du kjøpe LED-lys å koble den til, og det lyser. Men hva tenker dere på? Led-lys på en vifte eller f.eks en Katode? Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Hehe, selvsagt kan du kjøpe LED-lys å koble den til, og det lyser.Men hva tenker dere på? Led-lys på en vifte eller f.eks en Katode? Jeg tenker f.eks på viftene i front slik at det blir heftig :)Vet det er slik på nine hundred, er det også på 300? Syntes det må være litt. Angående led-lys, hvor kan det kjøpes`? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Her er jeg usikker, spørr NetShop de vet sånt. Men har en følelse om at det ikke følger med. Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Her er jeg usikker, spørr NetShop de vet sånt. Men har en følelse om at det ikke følger med. Ok Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 http://www.hardware.no/artikler/med_kjoling_i_fokus/52158 Det kabinettet var fett Vet du om det er til salgs i norge? Isåfall er det ikke lenge til jeg er sikker på hva jeg skal velge.. Det kommer ann på hva jeg skal sette høyest av kabinett og skjermkort. Altså om jeg skal gå for antec 900/antec 300, hd4850/4870. Vet ikke om antec 300 kjøler nok? Og om det dog er plass nok til midt innhold. Har dog sett litt på dette kabinettet også; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=99945 Har du sett antec 900 og 300 i virkeligheten? Jeg har sett 900 og syntes det er ganske kult men ganske så stort. Skulle ønska kjøleegenskapene i antec 300 var godt nok og hadde nok plass til mitt system. Det hele spørsmålet er om det er godt nok med vifteplass, kjøler bra slik at det ikke blir for varmt. Skal også lese litt om det. Her er en ''end of building'' video av en som har lakka antec 300 kabinettet. Det var kult. http://www.youtube.com/watch?v=KqBp7cvRQI4&feature=user Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå