Gå til innhold

Siste sjekk, gaming pc


Anbefalte innlegg

Kabinett; Antec nine hundred

 

Strømforsyning; LC Power 550W "Silent Giant-Green Power"

 

Processor; Core 2 duo E8400 3.0 GHZ

 

Ram; Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance

 

Hardisk; Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM

 

Skjermkort; Club3D HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0

 

 

Det var mitt opsett til rundt 8000 K som jeg håper holder ca to år uten oppgraderinger..

 

Det jeg er mest usikker på er skjermkortet og strømforsyninga. Er HD4870 et veldig godt kort? Slår det 9800 GTX? Hører det gjør det men jeg må bare være sikker på om det er et skikkelig kvalitetsskjermkort.. Strømforsyninga er jeg også litt usikker på, holder 550 watt til en sånn maskin?

 

Maskinen er bygd på netshop med pc bygger. Kommer det jeg bestiller i deler? Visst ikke, må jeg betale for bygginga?

 

Takker for alle svar ;D

Endret av headhunter93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hd 4870 yter nok bedre enn 9800 ja..

 

Den maskinen der ser veldig ok ut..

Eneste jeg kan påpeke er at strømforsyninga kunne være noe kraftigere, men 550w er i teorien nok, så lenge man ikke skal kjøre crossfire, men du har da heller ikke for mye å gå på..

Lenke til kommentar

Corsair strømforsyning 750W bulk

 

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

 

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

 

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

 

ASUS P5Q, P45, Socket-775, DDR2

 

Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance

 

Club3D HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0

 

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Socket775

 

PC Montering av selvalgte komponenter

 

Med dette opsettet bygger jo netshop pcen, den har 3.16 ghz, 250 watts mere strømforsyning plus at den er 300 kroner billigere :)

 

Er det glupt? Passer alle komponentene sammen? Og noe jeg så absolut burde forandra uten endring på priser? Syntes dette så meget spennende ut.

 

Må til slutt spørre om det er noen vits i å bruke en 3.16 ghz istedenfor 3.0? Hørt at e8400 klokkes mye enklere enn e8500.. Hva med strømforsyning? kan jeg gå ned til 600-650 watt kanskje?

 

Mye muligheter som sagt men jeg er jo selvsagt ute etter å få en billigst mulig pc som blir bygd av kvalitet og vil helst ikke bygge selv ;D

 

Takker for bidrag ;D

Lenke til kommentar
Hehe, oppretta enda en trråd ja :ph34r:

Angående Strømforsyninga, så holder en LC Power, men en Corsair PSU er mye mer stabil. Corsair 550 watt holder i massevis!

 

Det siste oppsettet er definitivt det beste, men hvor mye koster det, med alt?

 

Koster 7700 i alt dette inkluderer pc bygging, god trådløs usb adapter osv...

 

Nå har jeg endra strømforsyninga til 550 watts corsair.. er det verdt å legge på litt til 750 watt?

 

Og bør jeg endre til 3.0 ghz processor? Da jeg sparer bitte litt penger og har hørt at den kan klokkes lettere?

Lenke til kommentar

Driver og ser på en nesten identisk PC, men er usikker på om jeg skal gå for DinSide PCen eller velge deler selv. Prøvde å velge akkurat de samme delen som deg, men den ble 750 kr dyrere, da valgte jeg hovedkortet til 1395 kr med 3x PCI. Har du valgt hovedkortet med 2 PCI slotter? Holder det egentlig?

Lenke til kommentar
Driver og ser på en nesten identisk PC, men er usikker på om jeg skal gå for DinSide PCen eller velge deler selv. Prøvde å velge akkurat de samme delen som deg, men den ble 750 kr dyrere, da valgte jeg hovedkortet til 1395 kr med 3x PCI. Har du valgt hovedkortet med 2 PCI slotter? Holder det egentlig?

 

Valgte et som kostaomtrent 900,-

 

Men er det likeså greit å bare kjøpe hd4850 istedenfor 4870?

 

Er det stor forskjell i forhold til pris/ytelse?

Lenke til kommentar

Næh, har Kongklykken fått rota seg inn på Hw? :p

 

Ati 4870 er det beste kjøpet hvis du spiller på store skjermer, sånn som headhunter93 gjør.

[/quote:)

Nåja, jeg spiller på en liten skjerm da, jeg bruker 32'' tv av og til og til å se filmer og slikt med.. Ville du fortsatt valgt 4870 fremfor de andre da?

Lenke til kommentar
Aha, synes du sa du brukte 32" hele tiden jeg? :)

Uansett, 4870 er et bedre Skjermkort enn 4850, Men ytelse per krone er bedre på et 4850.

Men har du råd, er det ingen tvil: Velg Ati 4870.

 

Ok, men med alt (3.16 ghz, 4gb kvalitetsram, 640 gb hardisk, meget godt foxconn hovedkort og Club3dhd4850, vil jeg kunne dra AOC, Crysis, Call of duty, CSS, half life osv maxed out?

 

Jeg antar det.. Eller er jeg avhengig av 4870?

Lenke til kommentar

Hehe, det var veldig mange som sier mye rart.

Jeg er ikke veldig kjent med Crysis, spiller jo ikke et slikt Nørdespill selv ( :p ), men det er ikke selve innstillingen "High/Very High" som diverse systemer ikke klare å kjøre, men en annen innstilling jeg ikke husker hva heter. :)

 

Crysis er for det meste optimalisert for nVidia, men Ati har motbevist mye med sitt 4870/4850-kort, disse slåt de fleste nVidia korta på ytelse (per Krone) i Crysis.

 

Edit: Etter noen ord med noen Crysis folk fant jeg ut at det het "multisample", det var det som skulle være problemet å kjøre "alt" på fult.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hehe, det var veldig mange som sier mye rart.

Jeg er ikke veldig kjent med Crysis, spiller jo ikke et slikt Nørdespill selv ( :p ), men det er ikke selve innstillingen "High/Very High" som diverse systemer ikke klare å kjøre, men en annen innstilling jeg ikke husker hva heter. :)

 

Crysis er for det meste optimalisert for nVidia, men Ati har motbevist mye med sitt 4870/4850-kort, disse slåt de fleste nVidia korta på ytelse (per Krone) i Crysis.

 

Edit: Etter noen ord med noen Crysis folk fant jeg ut at det het "multisample", det var det som skulle være problemet å kjøre "alt" på fult.

 

 

Kan 4850 kortet fra ati hamle opp med 9600 gt kortet til nvidia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...