Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Påstand: Man blir ikke forelsket over nettet.

Anbefalte innlegg

men det går vell an vist man har snakket med personen i irl og deretter snakke mye på innternett og bli betatt? da har du jo allerede dannet et bilde av deg?:)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Som skrevet før, jeg ble kjent med kjæresten min via internett. Den dag i dag, 5 år senere så bor vi sammen og har boller i ovnen ;) Så det at man ikke kan bli forelsket over nettet er bare bull. Jeg forelska meg i han over nettet, forelska meg i personligheten og den utstrålingen han viste. Og såklart, det hjelper jo når personen er veldig pen da.. :love: Falt for hverandre første gangen vi møttes irl, og har vært forelska siden den gang.. :love:

Lenke til kommentar

Fullstendig uenig. Jeg ble forelsket over min kjære over nett, lenge før jeg traff ham. Da jeg traff han i virkeligheten viste deg seg å stemme, og enda mer til, for jeg syntes han faktisk var enda mer fantastisk enn det jeg i utgangspunktet følte. Sommerfuglene i magen jeg fikk da jeg chattet med han, utviklet seg til noe mye mer da jeg faktisk traff ham i levende live. :)

Vi er i dag lykkelige samboere og forlovet, så joda, det er fullt ut mulig mener nå jeg.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Klart det går ann, dumt spørsmål egentlig.

Dere sier det ikke går ann fordi man ikke egentlig kjenner personen... men kjenner man egentlig noen helt ut? Alle har hemmeligheter, at det blir flere når det er et nettforhold er ikke til å stikke under en stol, men prinsippet er det samme. Du kjenner ingen helt ut, men likevel kan du fint bli forelsket i folk!

Jeg vil si at om du mener at konseptet med å bli forelsket i noen uten å møte dem er helt uvirkelig så må du være en ganske overfladisk person, som legger så mye vekt i utseendet og kroppsspråk.

Alle legger mye vekt på kroppspråk, bevist eller ei, men det går fint an å forelske seg i en personlighet istedenfor en kropp :)

Lenke til kommentar
Du blir betatt av hvem du tror vedkommende er. Du er ikke forelsket i personen

Så absolutt, forelsket meg et par ganger via nettet. Ene gangen fortsatte det etter jeg møtte henne, hun andre ville jeg ikke møte mer da mitt bilde av henne ikke passet med virkligheten.

Man blir forelsket i det personen fremstiller seg for, men om dem fremstiller seg riktig så blir man faktisk forelska i personen. Men uansett, inntill du har møtt vedkommende er det ikke henne du er forelska i

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Det har kommet mye "Hjelp meg med dama jeg møtte over nett" her i det siste. Min påstand: Man kan ikke bli forelsket på internett. Du tror du vet nøyaktig hvordan hun/han ser ut, bilder, webcam osv. Du tror du digger personligheten hennes/hans, du ser hva han/hun svarer på spørsmålene/kommentarene dine... Jeg stemmer på at det er bs. Du blir betatt av hvem du tror vedkommende er. Du er ikke forelsket i personen. Ja eller nei?

Hørt om "avstandsforelskelse?", det bygger på akkuratt det samme, og i følge en vitenskapelig artikkel jeg leste for noen år siden så kan den typen forelske være mye sterkere enn vanlig forelskelse, nettopp fordi du tilegner personen flere attributter enn personen nødvendigvis har. Forelskelse bygger ikke på sanhet, det bygger på følelser, og følelser er ikke altid rasjonellle.

Lenke til kommentar

Man kan bli forelsket over nettet ja, men det er vel heller ganske sjeldent at det utvikler seg videre til noe seriøst.

Men jeg ser at det er en del her inne som har møtt sin kjære over nettet. Tanken som slår meg da er jo at dette i bunn og grunn er et forum med mange data-geeker (ikke vond ment, liker data selv) som tilbringer over gjennomsnittet mye tid på internettet. Jeg tror dette kan skape en slags illusjon om at internettet er det perfekte stedet for generelt sett alt som ikke krever fysisk arbeid, da inkludert å forelske seg.

Jeg tror dette stemmer ganske bra, men det er klart at det finnes ett og annet unntak.

Hva sier dere da? Antar at dere ikke er enig.

:)

Lenke til kommentar

Det spørs, hvis det går videre til et "utenom-nettlig" forhold så kan det funke. Såklart, man tror man kjenner en person, men så kan de forandre seg eller være annerledes irl. Men ethvert forhold er vel sånn, mennesker forandrrer seg av naturlige årsaker også.

Jeg traff min kjære på nettet, vi har vært sammen et halvt år idag, og vi har det meget bra. Så det.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i påstanden. Delvis.

Det finnes to forskjellige forelskelser over nett:

1. Den hvor du møter personen over nett. Mulig det er via nettcommunities dere fant tonen, eller noe annet slik som spill. Poenget er uansett det samme, dere møttes aller første gang over nett, derav fikk dere begge et førsteinntrykk digitalt. Dere snakker, og finner etterhvert tonen.

2. Den hvor du har møtt personen IRL, men blir bedre kjent over nett. Dere har kanskje møtt hverandre på fest, på skole o.l. Førsteinntrykket ble gitt IRL, i denne sammenheng. Dere snakker, og finner tonen.

Av disse to, må jeg si at jeg henger meg på 2ern. Et førsteinntrykk over nett kan aldri bli det samme som IRL. Dere har kanskje hørt at kroppspråket spiller en sinnsykt stor rolle i kommunikasjonen vår? Og kroppspråk er uendelig vanskelig å uttrykke over et digitalt verktøy. Ja, jeg har hørt om cam, men folk ser annerledes ut der.

Poenget jeg prøver å fremheve her, er at du kan bli forelsket i "nett-versjonen" av personen du snakker med. Når du først skal møte personen IRL, kan du få det en smell rett i trynet, da det viser seg at det er en helt annen person IRL, enn over nettet. Dette er en farlig smell å gå på, som jeg selv har vært i. Det finnes selvfølgelig unntak, da noen personer er svært like i kroppspråket over nett, som IRL.

Føler det blir litt tungt det jeg skriver nå, men jeg håper de fleste forstår meg. Jeg personlig syntes det er greit å vite åssen personen er IRL, samt fått førsteinntrykket IRL.

Lenke til kommentar
Føler det blir litt tungt det jeg skriver nå, men jeg håper de fleste forstår meg. Jeg personlig syntes det er greit å vite åssen personen er IRL, samt fått førsteinntrykket IRL.

Det er ikke tung, bare galt. Du fremmer en påstand om at så lenge man møtes ansikt til ansikt kan man ikke misrepresentere seg selv. Klart man kan, det er bare litt vanskeligere enn på nettet.

Lenke til kommentar

Litt vanskeligere over nettet? Det er vel omtrent umulig å få samme inntrykk av en person over nettet som IRL! Uten kroppspråket vårt er vi jo omtrent lost!

Jeg sier ikke at det ikke fins folk som klarer å representere seg selv over nettet, men de er isåfall i mindretall.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det ikke fins folk som klarer å representere seg selv over nettet, men de er isåfall i mindretall.

Og så? Man kan jo bli forelsket uansett hvor forvrengt den utkårede fremstiller seg. En løgn fra X gjør ikke forelskelsen til Y noe mindre virkelig.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...