cheeplix Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Det har kommet mye "Hjelp meg med dama jeg møtte over nett" her i det siste. Min påstand: Man kan ikke bli forelsket på internett. Du tror du vet nøyaktig hvordan hun/han ser ut, bilder, webcam osv. Du tror du digger personligheten hennes/hans, du ser hva han/hun svarer på spørsmålene/kommentarene dine... Jeg stemmer på at det er bs. Du blir betatt av hvem du tror vedkommende er. Du er ikke forelsket i personen. Ja eller nei? Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Jeg er i denne situasjonen. Og jeg føler at jeg er forelsket. Men om jeg skal svare ja eller nei, så svarer jeg NEI. Kan seriøst ikke være forelsket over nettet, det går bare ikke. Man får et fullstendig annerledes inntrykk, eller man KAN hvertfall, i virkeligheten som over nett. Er litt dobbelmoral her, det beklager jeg, men føler det altså sånn. Spørs selvsagt hva man definérer som forelskelse også da. Er jo så mange forskjellige definisjoner. Endret 28. juli 2008 av sportacus88 Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 er vel like mykje ein psykisk ting som fysisk, så vil tru det går fint. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Er jo enig med iNedo og Tygg3n, som sagt så føler jeg meg forelsket selv. Men kom igjen folkens, man kan jo ikke stole på at personen man blir kjent med over nett er den samme i virkeligheten? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Man kan lyge og spille når man møter noen fysisk også. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Som Staale sier, Man kjenner virkelig ikke en person etter aa ha vaert paa et par dates. Men, man kan likevel bli forelska og tillegger personen positive karaktertrekk som personen ikke har, og saa blir man skuffet seinere naar man oppdager at personen ikke svarte til forventningene, eller man gleder seg over at personen svarer til forventningene. Forskjellen er bare at man samler inn mindre informasjon over nettet, men man er like fullt i stand til aa bli forelska som i virkeligheten. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hvem sier man må være fysisk sammen med noen for å elske noen? Kjærlighet handler ikke bare om knulling. (Nei jeg har ikke dame i Burma om du lurer på det ) Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Man blir vel forelsket i skapningen man ser for seg på nettet, men om bildene du har skapt deg av personen stemmer overens med virkeligheten er jo en annen sak. Ergo, jeg mener man blir forelsket. Har dog ikke opplevd nettforelskelser selv enda, men har vel ei heller jaktet på dame per TCP. Enda. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Man blir vel forelsket i skapningen man ser for seg på nettet, men om bildene du har skapt deg av personen stemmer overens med virkeligheten er jo en annen sak. Ergo, jeg mener man blir forelsket. Har dog ikke opplevd nettforelskelser selv enda, men har vel ei heller jaktet på dame per TCP. Enda. Sier det samme, skummelt egentlig syns jeg, man danner seg mer et bilde av personen, dette bilde kan være feil :-/ Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Man kan bli forelsket over nett. Men spørsmålet er i hvem. Er det personen du snakker med, eller den personen du forestiller deg? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Man blir forelsket i forelskelsen. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg tror egentlig man blir forelsket i personen du snakker med på nettet over nettet, og ikke den ordentlige personen, på en måte. De ferreste er lik seg selv når de snakker på nettet/mobil. Folk som vanligvis er beskjedne blir for eksempel mye mer pratsomme på msn/facebook/mobil. Så man kan rett og slett ende opp med å forelske seg i en illusjon. Og når/hvis man møter personen en er "forelsket" i, så risikerer man å få en kraftig overaskelse, som ikke nødvendigvis er så utrolig positiv. Da har man på en måte forelsket seg i en annen enn den man snakket med på nettet. Ville nok heller tatt sjangsen på en du har møtt i fysisk tilstand, eventuelt få til et møte kjapt hvis du skulle bli interessert i noen på nettet. Min konklusjon: Jo, du kan bli forelsket, men du forelsker deg ikke i riktig person på en måte Sorry elendig skriving, logikk o.l - er skamtrøtt Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg tror man kan bli sjarmert, men ikke forelsket. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Nå skal ikke jeg leke for dyp her (skyt meg evt.) men er ikke spørsmålet som må besvares først; Hva er forelskelse - og ikke minst er dette noe som kan variere fra person til person (og i hvilken grad) ? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg ville vært enig med deg for et halvt år siden Men så traff jeg på min kjære via nettet og det tok en stund før vi fikk muligheten til å møte hverandre. Jeg har blitt kjent med jenter via nettet før og vært betatt og slikt, men dette var første gangen jeg var skikkelig forelska i noen før første møte. Kyssa henne første gangen jeg så henne på flyplassen Vi er fremdeles i lag. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har opplevd noe lignende, men man blir kanskje "betatt" mer en forelsket over nettet. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg synes ikke egentlig definisjonen "forelskelse" er så kraftig. Jeg vil si jeg blir forelsket ganske ofte egentlig. Så ja, jeg kan bli forelsket over nett. Det har jeg faktisk blitt, flere ganger. Spørs om hva dere andre mener forelskelse er. Jeg tror det beste om folk automatis, alltid. Om jeg ser bilde av en jente og synes hun er kjempepen, tenker jeg at hun må ha den beste personligheten i verden og at meg og henne kanskje vi bli sammen i et kjemperomantisk perfekt forhold. Man kan nesten si jeg blir forelsket. Så prøver jeg kanskje å ta kontakt, og det viser seg at hun har en ganske dårlig personlighet. Skjønner dere? Så JA, man kan i høyeste grad bli forelsket over nett. Lenke til kommentar
timini Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg vil si det går an. Gutten min og jeg snakket i flere år på msn, og i fjor rundt denne tiden ble det mer og mer snakk. Nå i februar ble vi enige om å møtes, og jeg vil si at det meste av inntrykket jeg hadde fått av gutten ble bare forsterket av dette(bortsett at begge var veldig nervøse de første dagene). Etter å ha vært med han en del ganger vil jeg si at det er lite/ingenting som jeg føler at han mangler irl i forhold til slik han er på msn. Vi er fortsatt sammen nå, etter mange månder og en deilig sommerferie sammen. Det er lite som forandrer seg enten vi snakker irl, på telefon eller msn, bortsett fra det med nærhet ofc. Though, dette er kanskje en sjelden ting? Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg trodde det var sjeldent, men virker jo som flere og flere har opplevd dette - og i tillegg funnet lykken. Synes det er bare positivt jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå