sverrelerre Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Hei, Etter en ukes ferie på hytta på Hille utenfor Mandal tenkte jeg at jeg skulle legge ut noen av bildene fra uka som (muligens) hører tematisk sammen. Når hovedfokuset i ferien er familie, båtliv og soling, kommer vanligvis foto i andre rekke. Dermed blir kvaliteten deretter... Disse er jeg lagom fornøyd med, håper på noen tilbakemeldinger fra andre. Båt i sivet 1/100 sek, f/10, 12mm, ND-grad. Smult farvann 5 sek, f/16, 70mm, div filter for å holde eksoneringstiden lengst mulig... Ramsalt tjern 1/125 sek, f/10, 10mm, ND-grad. Alle med Nikon D40. edit: rettet trykkleif Endret 28. juli 2008 av sverrelerre Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Bilde 1: Jeg synes vinkel og komposisjon er god, og du har fanget båten godt. Dessverre er de to nærmeste stråene veldig ødeleggende, og disse burde rett og slett vært fjernet før du tok bildet. Om det var gjort ville jeg også croppet tettere på høyre side, men slik som det er nå ville strået kommet for nær kanten. Jeg ville gjerne hatt litt mer dybdeskarphet slik at baugen kom i fokus. Jeg tenkte litt på det, og kom frem til at det kanskje hadde vært mer passende å ha fokuspunket på baugen i stedet for å øke dybdeskarpheten mer, men begge alternativene vil vel kunne føre til at det nærmeste strået får mer fokus. Effekten på himmelen (mørk blå til lys blå og lysere) synes jeg passer, men det har dessverre blitt et utbrent parti nederst. Bilde 2: Ser nesten ut som bassengvann, faktisk, med den farven. Det er synd det ikke var solskinn på siden av den midterste stenen som peker mot oss, det tror jeg kunne blitt virkelig pent. Jeg tror også at bildet ville blitt bedre med en kort lukkertid. Stenene ser også litt uskarp ut, av en eller annen grunn. Kan stativene ha fått seg noen svake rystelser? Endret 28. juli 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 likte best bilde 1 og 3, siden de faktisk var reale med det jeg forbinder med hille, sommer og sol. det 2. bildet syns jeg var veldig kunstige farger i. hva med å ta turen over fjellen og ut mot hille tunga\ eller med oskot der, og få et skikkeligt bølge bilde. pleier å få en fin sjø sprøyt der, selv ved godværs dager. PS: fint å se noen bilder fra hille, da pappa og de har hytte der Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Vannliljebildet har friske fine farger og god dybdefølelese. Har følelsen av at det heller litt mot høyre, men det kan være vidvinkelen som gjør det. Likte dette. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Takker for fine tilbakemeldinger! @Pusur: takk for at du poengterte stråene i det første bildet, jeg tenkte ikke på dem som forstyrrende da jeg tok bildet. Men når jeg ser på dem nå ser jeg at de tar mye oppmerksomhet... @sttron: artig at flere kjenner til Hille:-) Det var svært lite bølger der forrige uke, veldig stille og fine dager... @k.n.b: mulig at bildet heller litt, jeg slet litt med å få dette rett siden det ikke er noen horisont... Har fått meg sånn mini-vater til å ha på hot-shoen til kameraet nå, så fra nå av blir alle bilder rette og fine! :-) Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 digger bilde nr 2.. flott spill med lyset og farger. Ble litt funky det hele . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå