RandiA Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Fargerikt ved Bakklandet bakgårdshage På turen i dag hadde jeg dessverre tatt med feil objektiv, burde vel bare hatt med normal objektivet tenker jeg. Føler jeg behersker ganske bra macro-fotograferingen nå, men når det gjelder landskap og bygninger, står det mye igjen å øve på. Etterbehandling er heller ikke min sterke side, det blir bare litt lysning og unsharp mask. Har prøvd litt dette med Curves også, men det synes jeg er temmelig innviklet. Men denne veggen var så fargerik i seg selv, at det ikke var nødvendig med særlig etterbehandling. Her tar jeg gjerne imot tips når det gjelder beskjæringen. Blender f/9.0 Lukker 1/80 ISO 800 Brennvidde 55 mm Canon 55.0-250mm RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Se der, ja. Dette minner litt om bildene jeg tar hver gang jeg tar søndagsturen til Søragatå i Skudeneshavn. Det er som kjent hovedgaten i "gamlebyen" i Skudenes. Omtrent som et mini-Bakklandet men med sørlandsidyll. Jeg vet ikke hvilken type gammelby Bakklandet er, siden jeg aldri har forlatt flyplassen der. Siden jeg selv tar slik bilder så betyr jo det at jeg liker slike bilder. De er fine stock-fotos som kan brukes til magasinartikler om denslags steder. Som mindre illustrasjonsbilder for en journalistisk historie. Og ditt hadde fungert fint til det bruket. Jeg lurer på om jeg skal vise noe slik jeg også? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Ja, idyllisk, PMnormal...men jeg følte altså at jeg hadde tatt med galt objektiv. (Tanken var å fotografere byen fra festningen, derfor tele, men vi endte opp i Bakgårdshagen, konserter der hver kveld under Olavsfestdagene) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Slike bilder vil klart ha. Som PMnormal sier, så er det fine stock-fotos; men de gir meg også en følelse av gamle dager. Bildet fungerer godt slik som det er. Du kan nok kutte vekk litt rosene helt på høyre side (der det er litt tynt), uten at det gjør noe. Men det er ikke et must. edit: Det er ikke noe som heter galt objektiv. En god fotograf tar gode bilder med det hun har med seg. Og jeg synes du kom godt ut av dette. Tom Endret 28. juli 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 edit: Det er ikke noe som heter galt objektiv. En god fotograf tar gode bilder med det hun har med seg. Og jeg synes du kom godt ut av dette.Tom Takk for det, Tom...nå var du snill....får ikke helt tak på denne ute-fotograferingen , synes jeg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Men fargerikt og idyllisk er det på Bakklandet, og mange spennende motiver...bare man lærer å utnytte dem etter hvert. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Men fargerikt og idyllisk er det på Bakklandet, og mange spennende motiver...bare man lærer å utnytte dem etter hvert.RandiA Ja det ser det ut til å være litt å vært å ta tak i der. Er nok litt som Gamlebyen i Fedrikstad og Vaterland som jeg har vært et par ganger. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 edit: Det er ikke noe som heter galt objektiv. En god fotograf tar gode bilder med det hun har med seg. Og jeg synes du kom godt ut av dette.Tom Takk for det, Tom...nå var du snill....får ikke helt tak på denne ute-fotograferingen , synes jeg. Det finnes et eget underforum for slike ting som samliv og kjærlighet, så ta dette der eller på kammerset dere Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Det finnes et eget underforum for slike ting som samliv og kjærlighet, så ta dette der eller på kammerset dere :!: :!: Dette dreier seg i høyeste grad og fotografering,... og takknemlighet i forbindelse med det, PMnormal RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Nåja. Jeg tenker nok det er best å ikke få Marius til å tenke koffert nå. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 hehe skli ut litt baklandet har mye flott å by på. Morro å se flere fra trondheim, mulig du har vært her leeenge, men jeg lever under en stein . flott kraftfulle farger.. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Mange fine motiver fra Bakklandet Jeg ville kanskje ha croppet litt på både høyre og venstre side. Vinduskarmen på venstre side og den grønne loddrette "stanga" helt på høyre side synes jeg ødelegger litt, men for all del, det kan godt være at det må være der for å skape en naturlig ramme? Jeg har også noen spennende motiver på gang fra Trh, men det er mulig jeg må ta de på nytt og med stativ. 300mm håndholdt med en hånd gir ikke all verdens skarphet selv om stabilisering er aktivert (Må bare få bildene ut fra kameraet og studert litt) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Mange fine motiver fra Bakklandet Jeg ville kanskje ha croppet litt på både høyre og venstre side. Ja, fint å vandre rundt der....ang.cropping så har jeg allerede kroppet på begge sidene, og fant det naturlig slik...ble litt snaut ellers. RandiA Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Stemningsfullt bilde. Synes ikke noe særlig om den securitaslappen i vinduet, men det ville vel vært litt drøyt å skrape den vekk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Stemningsfullt bilde. Synes ikke noe særlig om den securitaslappen i vinduet, men det ville vel vært litt drøyt å skrape den vekk. :!: :!: Merket meg den jeg også, ja...ikke til å unngå...men slik er det in natura. RandiA Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 *Ding-dong! - Hei. Ggod ettermiddag. Amatørfotograf Randi her. Jeg synes dere har så pene blomster utenfor vinduet og skulle gjerne tatt et bilde av dem. - Ja versågod. Selvsagt kan du det. Hyggelig. - Men du skjønner at klistremerket på glasset passer ikke inn, så om jeg kunne kommet inn for å skrape det av?... - Nei, du det passer ganske dårlig. Vi har gjester og skal spise middag. Dessuten må lappen være der for å hindre innbruddstyver å prøve seg. Maken til frekkhet! - Jammen. Jammen jeg skal legge det ut for kritikk på Akam, skjønner du. Og der er de så strenge på slikt. - Å-ja! Akam du? Da-så. Kom bare inn! Vil du låne en kniv til å skrape med, kanskje? - jatakk. Og et glass saft... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 *Ding-dong! - Hei. Ggod ettermiddag. Amatørfotograf Randi her. Jeg synes dere har så pene blomster utenfor vinduet og skulle gjerne tatt et bilde av dem. - Ja versågod. Selvsagt kan du det. Hyggelig. - Men du skjønner at klistremerket på glasset passer ikke inn, så om jeg kunne kommet inn for å skrape det av?... - Nei, du det passer ganske dårlig. Vi har gjester og skal spise middag. Dessuten må lappen være der for å hindre innbruddstyver å prøve seg. Maken til frekkhet! - Jammen. Jammen jeg skal legge det ut for kritikk på Akam, skjønner du. Og der er de så strenge på slikt. - Å-ja! Akam du? Da-så. Kom bare inn! Vil du låne en kniv til å skrape med, kanskje? - jatakk. Og et glass saft... I lol'd Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 *Ding-dong! - Hei. Ggod ettermiddag. Amatørfotograf Randi her. Jeg synes dere har så pene blomster utenfor vinduet og skulle gjerne tatt et bilde av dem. - Ja versågod. Selvsagt kan du det. Hyggelig. - Men du skjønner at klistremerket på glasset passer ikke inn, så om jeg kunne kommet inn for å skrape det av?... - Nei, du det passer ganske dårlig. Vi har gjester og skal spise middag. Dessuten må lappen være der for å hindre innbruddstyver å prøve seg. Maken til frekkhet! - Jammen. Jammen jeg skal legge det ut for kritikk på Akam, skjønner du. Og der er de så strenge på slikt. - Å-ja! Akam du? Da-så. Kom bare inn! Vil du låne en kniv til å skrape med, kanskje? - jatakk. Og et glass saft... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå