Gå til innhold

BK:Fargerikt ved Bakklandet bakgårdshage


Anbefalte innlegg

Fargerikt ved Bakklandet bakgårdshage På turen i dag hadde jeg dessverre tatt med feil objektiv, burde vel bare hatt med normal objektivet tenker jeg. Føler jeg behersker ganske bra macro-fotograferingen nå, men når det gjelder landskap og bygninger, står det mye igjen å øve på. Etterbehandling er heller ikke min sterke side, det blir bare litt lysning og unsharp mask. Har prøvd litt dette med Curves også, men det synes jeg er temmelig innviklet. Men denne veggen var så fargerik i seg selv, at det ikke var nødvendig med særlig etterbehandling. Her tar jeg gjerne imot tips når det gjelder beskjæringen.

post-92574-1217279880_thumb.jpg

Blender f/9.0

Lukker 1/80

ISO 800

Brennvidde 55 mm

Canon 55.0-250mm

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der, ja. Dette minner litt om bildene jeg tar hver gang jeg tar søndagsturen til Søragatå i Skudeneshavn. Det er som kjent hovedgaten i "gamlebyen" i Skudenes. Omtrent som et mini-Bakklandet men med sørlandsidyll. Jeg vet ikke hvilken type gammelby Bakklandet er, siden jeg aldri har forlatt flyplassen der.

 

Siden jeg selv tar slik bilder så betyr jo det at jeg liker slike bilder. De er fine stock-fotos som kan brukes til magasinartikler om denslags steder. Som mindre illustrasjonsbilder for en journalistisk historie. Og ditt hadde fungert fint til det bruket.

 

Jeg lurer på om jeg skal vise noe slik jeg også? :hmm:

Lenke til kommentar

Slike bilder vil klart ha. Som PMnormal sier, så er det fine stock-fotos; men de gir meg også en følelse av gamle dager.

 

Bildet fungerer godt slik som det er. Du kan nok kutte vekk litt rosene helt på høyre side (der det er litt tynt), uten at det gjør noe. Men det er ikke et must.

 

edit: Det er ikke noe som heter galt objektiv. En god fotograf tar gode bilder med det hun har med seg. Og jeg synes du kom godt ut av dette.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
edit: Det er ikke noe som heter galt objektiv. En god fotograf tar gode bilder med det hun har med seg. Og jeg synes du kom godt ut av dette.

Tom

Takk for det, Tom...nå var du snill3.gif....får ikke helt tak på denne ute-fotograferingen , synes jeg.

Det finnes et eget underforum for slike ting som samliv og kjærlighet, så ta dette der eller på kammerset dere :innocent:

Lenke til kommentar

Mange fine motiver fra Bakklandet :)

 

Jeg ville kanskje ha croppet litt på både høyre og venstre side. Vinduskarmen på venstre side og den grønne loddrette "stanga" helt på høyre side synes jeg ødelegger litt, men for all del, det kan godt være at det må være der for å skape en naturlig ramme?

 

Jeg har også noen spennende motiver på gang fra Trh, men det er mulig jeg må ta de på nytt og med stativ. 300mm håndholdt med en hånd gir ikke all verdens skarphet selv om stabilisering er aktivert :) (Må bare få bildene ut fra kameraet og studert litt)

Lenke til kommentar

*Ding-dong!

 

- Hei. Ggod ettermiddag. Amatørfotograf Randi her. Jeg synes dere har så pene blomster utenfor vinduet og skulle gjerne tatt et bilde av dem.

 

- Ja versågod. Selvsagt kan du det. Hyggelig.

 

- Men du skjønner at klistremerket på glasset passer ikke inn, så om jeg kunne kommet inn for å skrape det av?...

 

- Nei, du det passer ganske dårlig. Vi har gjester og skal spise middag. Dessuten må lappen være der for å hindre innbruddstyver å prøve seg. Maken til frekkhet!

 

- Jammen. Jammen jeg skal legge det ut for kritikk på Akam, skjønner du. Og der er de så strenge på slikt.

 

- Å-ja! Akam du? Da-så. Kom bare inn! Vil du låne en kniv til å skrape med, kanskje?

 

- jatakk. Og et glass saft...

Lenke til kommentar
*Ding-dong!

 

- Hei. Ggod ettermiddag. Amatørfotograf Randi her. Jeg synes dere har så pene blomster utenfor vinduet og skulle gjerne tatt et bilde av dem.

 

- Ja versågod. Selvsagt kan du det. Hyggelig.

 

- Men du skjønner at klistremerket på glasset passer ikke inn, så om jeg kunne kommet inn for å skrape det av?...

 

- Nei, du det passer ganske dårlig. Vi har gjester og skal spise middag. Dessuten må lappen være der for å hindre innbruddstyver å prøve seg. Maken til frekkhet!

 

- Jammen. Jammen jeg skal legge det ut for kritikk på Akam, skjønner du. Og der er de så strenge på slikt.

 

- Å-ja! Akam du? Da-så. Kom bare inn! Vil du låne en kniv til å skrape med, kanskje?

 

- jatakk. Og et glass saft...

 

I lol'd

Lenke til kommentar
*Ding-dong!

 

- Hei. Ggod ettermiddag. Amatørfotograf Randi her. Jeg synes dere har så pene blomster utenfor vinduet og skulle gjerne tatt et bilde av dem.

 

- Ja versågod. Selvsagt kan du det. Hyggelig.

 

- Men du skjønner at klistremerket på glasset passer ikke inn, så om jeg kunne kommet inn for å skrape det av?...

 

- Nei, du det passer ganske dårlig. Vi har gjester og skal spise middag. Dessuten må lappen være der for å hindre innbruddstyver å prøve seg. Maken til frekkhet!

 

- Jammen. Jammen jeg skal legge det ut for kritikk på Akam, skjønner du. Og der er de så strenge på slikt.

 

- Å-ja! Akam du? Da-så. Kom bare inn! Vil du låne en kniv til å skrape med, kanskje?

 

- jatakk. Og et glass saft...

:rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...