Ceridwen Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei, Jeg har nettopp reinnstallert xp home på dell-laptopen min, og nå ser jeg ikke lenger koble til ekstern skjerm under innsillinger for skjerm. Jeg ser TVen på intel sine grafiske innstillinger, men når jeg klikker på kolble til TV, skjer det ikke noe. Har oppdatert alt av drivere og kontakten står i, så jeg vet ikke hva som er feil... Bruker S-video-ledning til TVen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Det kan hende du må trykke på en knapp på pc-en din for og få sendt bilde fra pc-en til tv-en. Det du kan gjøre er og lese manualen for pc-en din og se om det står noe der. Vis du ser på tastaturet på den bærbare se om det er en blå firkant på en av F1-F12 tastene dine. På min pc var det en blå firkant som skulle forestille en ny skjerm. Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Det funket ikke... Står ikke noe om problemet i manualen heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Ingen knapp på tastaruet heller som er en snarvei for ekstra skjermer? Vis du høyreklikker på skjermbildet ditt så skal det være mulig og få opp alle skjermer som er koblet opp i menyen som dukker opp der. Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Finner ingen knapp for dette nei, hvordan skal den se ut? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Det er ikke en egen knapp men ofte så har du en blå "FN" knapp kanskje på tastaturet helt nederst på bærbare, og flere taster som har et lite område med blå skrift. Så pleier en av de og sette opp sånn at du kan bruke flere skjermer med din bærbare pc. Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Ja jeg prøvde jo den, den som ikke funka... men ser ikke ut til at det er problemet heller. Jeg brukte ikke den funksjonen da det virka før jeg reinnstallerte. Hm, dette var vanskelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 har du høyreklikket på bakgrunns bilde og gått til området hvor du kan stille på skjerm innstillingene? Der skal du se 2 skjermer vis du har koblet til tv-en din eller 1 skjerm som er aktiv og tv-en din er uaktivert. prøv og aktiver tv-en. Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Ja det er jo det som er problemet da, den vises ikke, og jeg lurer på hva det kommer av og hvordan jeg får den funksjonen tilbake... kan legge til bilde, men vet ikke hvordan jeg gjør det:P Endret 29. juli 2008 av Ceridwen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Ja det er jo det som er problemet da, den vises ikke, og jeg lurer på hva det kommer av og hvordan jeg får den funksjonen tilbake... kan legge til bilde, men vet ikke hvordan jeg gjør det:P har du prøvd og reinnstalere driverne dine for skjermkortet? sjekk at kablene sitter skikkelig i pc-en og tv-en jeg husker at jeg brukte samme ledning som du bruker og at kabelen var litt løs så jeg ikke fikk bilde. hva slags pc har du? gi meg en link til den. PS: bilde vil ikke vises. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har en Dell inspiron 640m. Måten jeg gjør dette på er å kople til tv'en med en standard blå VGA kabel, så holder jeg nede "Fn" og trykker F8 med et par sekunders mellomrom til jeg får bilde på tv'en. Er mulig at samme måten ikke virker for S-video. Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Ja det er jo det som er problemet da, den vises ikke, og jeg lurer på hva det kommer av og hvordan jeg får den funksjonen tilbake... kan legge til bilde, men vet ikke hvordan jeg gjør det:P har du prøvd og reinnstalere driverne dine for skjermkortet? sjekk at kablene sitter skikkelig i pc-en og tv-en jeg husker at jeg brukte samme ledning som du bruker og at kabelen var litt løs så jeg ikke fikk bilde. hva slags pc har du? gi meg en link til den. PS: bilde vil ikke vises. Nei, bilde funka ikke, borte nå. Bruker en Dell Latitude 510, tror den er ute av produskjon nå, er noen år gammel. Kablen skulle sitte ordentlig i. Har lasta ned driver fra dell, vet ikke hva jeg gjør feil... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Ikke jeg heller faktsik. Det du kan gjøre er og ringe dell i morgen og spørre teknisk support, det kan jo alltids hende at noe må stilles inn eller at skjerm utgangen er ødelagt, er alltid noe rart med de moderne pc-ene som fins. De gamle mursteiene var bedre. de vakke vakre og se på og heller ikke særlig brukervennlige men du kunne ivertfall kaste dem i bakken i sinne og den ville forstatt fungere. Vis du gjør det i dag så bare knekker all plasten og pc-en er ødelagt. Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Hehe, så sannt Ja, jeg må nok ringe dell, for dette er merkelig. Men takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Hehe, så sannt Ja, jeg må nok ringe dell, for dette er merkelig. Men takk for hjelpen!! Bare hyggelig og kunne hjelpe deg, beklager at det ikke gikk men vi prøvde ivertfall en god del forskjellig. Så du får spørre dell sin tekniske support så hjelper de deg nok, kan hende noe må innstaleres for at det skal fungere. De har sikkert opplevd det problemet før. Edit: la til tekst Endret 29. juli 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå