kasin21 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) noen som kan tape rygg? (med sportstape)for å unngå å løfte feil? visst nok en fysioterapaut som viste en kollega dette en gang, men hun har glemt hvordan det egentlig var Endret 29. juli 2008 av kasin21 Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Et bedre alternativ vil være å lære seg en mer hensiktsmessig løfteteknikk, redusere belastningen og trene ryggmuskulatur til å klare de oppgavene som skal utføres på en bedre måte. Tapemetoder kan være et ledd i den type bevisstgjøring (selv om jeg kun vet om få som bruker det i den sammenhengen du nevner), men vil aldri kunne erstatte god funksjon i muskler. Jeg vil heller anbefale at du spør deg hvorfor det er nødvendig at du taper ryggen din, eller hva det er i en gitt løftesituasjon som gjør taping nødvendig. Kanskje vil du se at behov for taping faller bort, hvis du gjør noen endringer i måten ting gjøres på. Sannsynligvis vil dette være mer hensiktsmessig for ryggen din over tid enn det å stole på en taperull. Lykke til! Med vennlig hilsen André N. Lenke til kommentar
kasin21 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Et bedre alternativ vil være å lære seg en mer hensiktsmessig løfteteknikk, redusere belastningen og trene ryggmuskulatur til å klare de oppgavene som skal utføres på en bedre måte. Tapemetoder kan være et ledd i den type bevisstgjøring (selv om jeg kun vet om få som bruker det i den sammenhengen du nevner), men vil aldri kunne erstatte god funksjon i muskler. Jeg vil heller anbefale at du spør deg hvorfor det er nødvendig at du taper ryggen din, eller hva det er i en gitt løftesituasjon som gjør taping nødvendig. Kanskje vil du se at behov for taping faller bort, hvis du gjør noen endringer i måten ting gjøres på. Sannsynligvis vil dette være mer hensiktsmessig for ryggen din over tid enn det å stole på en taperull. Lykke til! Med vennlig hilsen André N. hei tanken var jo bevisstgjøring ja.. jeg utrykkte med kanskje litt uklart.. tapen klarer hau jo ikke nok hold til å hjelpe deg å løfte.. og selfølgelig er muskler og riktig tenikk viktig og en del av opplæringen vår (ambulansefag)... det med tape, var jo litt for "arti" for å se virkelig hvor mye en må tenk på teknikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå