Alastor Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 yes. viser seg at rett utenfor der jeg har flytta inn er et yndet sted for den kjekke norske skateungdommen. De skater på ulike deler av trapper og stengsler osv ute på en del av blokkas eiendom. Og for å være ærlig, det bråker noe jævli. Spess når det er så varmt som nå og alle vinduer står på vidt gap. Så spørsmålet er, hvordan bli kvitt de? Hvem ringer jeg, og hvilken lov henviser jeg til? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 borettslaget kan bestemme at man skal kaste vekk folk som bruker eiendommen og ikke bor der, eller nedsette vedtekter for de som allerede bor der. Dette kan gjøres på ekstraordinær generalforsamling. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Er ikke et borettslag, er et boligsameie. Og jeg leier kun her av han som eier. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 da er det jo opptil huseier å bestemme om noen får være på hans eiendom eller ikke. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Altså, slik ser det ut: Den blokka der er boligsameiet, Plassen foran der er der de holder på. Veien ses i nedre bildekant, hehe. Tatt med vidvinkel, så avstanden er mindre enn det ser ut. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Så det er ikke en gang på eiendommen til han du leier av, men på andre siden av gaten? Er du sikker på at det er sameiet som eier dette da, eller er det offentlig område? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Neinei. Blokka du ser er et bilde av blokka jeg bor i, tatt for en salgsannonse. Jeg bor i 2. etasje (3. fra bakke nivå) i den grå delen av blokka der. Bakken foran der antar jeg er en del av eiendommen til boligsameiet. Endret 28. juli 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Å sorry. jeg leste feil. jeg leste "det er ikke et borettslag eller et boligsameie" Men uansett er det dere som eiere som bestemmer dette i fellesskap. Jeg vet ikke om det er samme regla med generalforsamling og slikt, men det er i alle fall noe dere kan bestemme i fellesskap dersom dette er privat eiendom. Eiendomsbeskyttelsen er sterk her i landet. Lenke til kommentar
Generic Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Så lenge det er privat eiendom, så burde det gå ann å gjer noe med det. Er det derimot offentlig eiendom.. då er det ikke stort å gjer. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Dersom sameier kommer til enighet om at de ikke ønsker den slags trafikk, så kan man sette opp et skilt om det, og anmelde de om det kommer noen som ikke vil høre på formaninger om å flytte seg... Det blir uansett en "liten fillesak" for politiet, men det er lov å prøve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå