Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skating - privat eiendom ved vei - bråk

Alastor

Anbefalte innlegg

yes. viser seg at rett utenfor der jeg har flytta inn er et yndet sted for den kjekke norske skateungdommen.

De skater på ulike deler av trapper og stengsler osv ute på en del av blokkas eiendom. Og for å være ærlig, det bråker noe jævli. Spess når det er så varmt som nå og alle vinduer står på vidt gap.

Så spørsmålet er, hvordan bli kvitt de? Hvem ringer jeg, og hvilken lov henviser jeg til? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei. Blokka du ser er et bilde av blokka jeg bor i, tatt for en salgsannonse. Jeg bor i 2. etasje (3. fra bakke nivå) i den grå delen av blokka der.

Bakken foran der antar jeg er en del av eiendommen til boligsameiet.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Å sorry. jeg leste feil. jeg leste "det er ikke et borettslag eller et boligsameie" :p

Men uansett er det dere som eiere som bestemmer dette i fellesskap. Jeg vet ikke om det er samme regla med generalforsamling og slikt, men det er i alle fall noe dere kan bestemme i fellesskap dersom dette er privat eiendom. Eiendomsbeskyttelsen er sterk her i landet.

Lenke til kommentar

Dersom sameier kommer til enighet om at de ikke ønsker den slags trafikk, så kan man sette opp et skilt om det, og anmelde de om det kommer noen som ikke vil høre på formaninger om å flytte seg... Det blir uansett en "liten fillesak" for politiet, men det er lov å prøve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...