Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Brukt bil garanti , Hvor lenge har jeg det ?

Chrisss

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpe meg en passat 1.8 T i 6-6-2008, Har fått litt problemer med bilen nå, Bilen går dårlig blant annet!Bilen har ikke gått mere enn 140000, så tok den på servis de sa at murlig at wastgaten hadde gått !Er det noen forhaldlern skal stå for ansvarfor ? Siden turboren,wastgaten skal kunne gå vaffal 180000 får den skal byttes!

Som sakt har jeg ikke ringt forhandlen ennå, men trenger litt rå tips hva jeg børe gjøre...

Bilen hadde gått 131000 når jeg kjøpte den, har ikke gjort noe med motor eller kjørt hardt med den...

Endret av Chrisss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

merk at en garanti skal gi deg bedre vilkår enn reklamasjonsretten. Jeg hadde for eksempel en forhandler som prøvde seg med at de hadde 3mnd. 50/50 garanti (at de tok halvparten av utgiften og jeg halvparten om det oppstod problemer). Den kom de ikke langt med hos meg iallefall :)

Lenke til kommentar
Hvor gammel er den?

Hvor lang garanti bilen har er helt opp til selger, men er bilen mindre enn 5 år gammel, har du vel fremdeles reklamasjonsrett på den?

Kjøpte bilen i 6\6-08 ! Det er en passat 2000 moddell...

Men jeg har kjøpt ny luftmengdemåler,har fått kjørt en test på den, kommer opp 2 feil

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus

P1338 - 35-00 - -

Som jeg har hørt er det sånn feil som ikke skal skje da..

For alt jeg kan vite kan de filen vært der førjeg kjøpte bilen fra forhandlern!

Hva bør jeg gjøre a ? Kjøre bilen på møller høre hva som eksakt er galt, også ringe forhandlern si hva som er feil å be de stå for skadene ?

Endret av Chrisss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...