Conseptfoto Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Dette er et motiv som jeg har tenkt å ta bilde av mange ganger, men prioriterer å ta ferjen i stedet for å stoppe Bildet ble tatt i går og jeg hadde ikke så mange minuttene på meg til å rigge opp utstyret før sola var gått for langt ned i horisonten. Bildet er tatt på Rennesøy ved avkjøselen til Galta, med utstikt mot Bokn (Rogaland fylke). Mvh. Rosseha Endret 28. juli 2008 av rosseha Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Tjaaa.. jeg vet ikke helt hva jeg synes. Veksler litt mellom å like det til å være likegyldig til det. Det er vel ikke mye til kritikk, men det er egentlig alt som dukker opp. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Jeg tror jeg liker det. Det er mulig du kunne utnyttet det på en annen måte, men det holder faktisk slik det er nå. Men jeg synes du kunne ha perfeksjonert det mer. Solen stikker litt for mye gjennom i krysset nede til høyre. Det var selvsagt umulig å komponere det helt presist på location, men det kan svare seg å jobbe litt forsiktig med bildet i redigeringen. Litt forsiktig kloning vil rette opp den feilen, og det er absolutt nødvendig. I og med at bildet ikke er spesielt spennende bør det i alle fall være perfekt. For det har klart en dekorativ kvalitet. Første bilde i BK? Isåfall skal du være velkommen. Derfor lar vi slaktekniven ligge et par uker, men etterpå er du fritt vilt Endret 28. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) En god idé og en mer original solnedgang. Hovedmotivet er pent, men det er to andre ting som fanger blikket mitt. Den første er at forgrunnen og også en liten del av korset er for lyst for min smak, det burde vært en silhuett hele veien. Den andre er en bygning i høyre hjørne, som jeg blir sittende og se på i stedet for korset. Jeg ville også foretrukket å ha korset lenger til høyre (ikke på midten, men nærmere den). Men det er som sagt pent likevel. Hvor er det, forresten? En idé å lese mer nøye neste gang. Endret 28. juli 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 For min del syns jeg bildet virker, men kunne tenkt meg rød bakgrunn og ikke den orange. Tror det ville ha spritet opp stemningen litt (iallefall for min del). Usikker på om jeg liker at gresset forran korset har fått farge, kanskje prøve å gjøre det like mørkt som resten av det som er helt forrerst i bildet. Ville også prøvd å klone vekk de skyene som er nesten vertikale, skyer på slike bilder bør være horisontale. Lenke til kommentar
Conseptfoto Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Tusen takk for meget gode tilbakemeldinger. og prøver meg med en ny versjon (jeg tok flere bilder). Det eneste som jeg har fjernet er radarstasjonen (huset) som var i nedre/høyre billedkant samt beskåret bildet. Bildet er ikke behandlet i Photoshop, da jeg liker det slik det er :-) Mvh. Rosseha Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg synes dette er et flott bilde. Liker den klare siluetten (særlig etter at du klonet ut sola) og den fine og stemningsfulle himmelen. Jeg er usikker på hva jeg ville gjort annerledes her, et flott bilde! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg likte egentlig det i førstepost best. Liker måten det rundt radarstasjonen er belyst på og savner det i bilde 2. Ellers syns jeg begge er meget pene. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Etter å ha mørknet det en smule, for å få en mer dramatisk himmel, og croppet vekk vannet i venstre kant, slik at det lignet mer på det første, så likte jeg det meget godt. Begge bildene har egentlig sine ulemper og fordeler. Endret 28. juli 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg liker det første best. Det har litt overnaturlig glorie rundt seg, men den blir litt ødelagt av den lille fliken av sol. Den må du fjerne hvis du ikke vil skade den effekten av noe overjordisk. Det må ikke være direkte synlig at det er solen som lager den effekten. Selv om du liker alt det andre bildet så betyr ikke det at du må tilbringe veldig mye tid i PS. Du ønsker jo at bildet skal bli best mulig. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Tusen takk for meget gode tilbakemeldinger. og prøver meg med en ny versjon (jeg tok flere bilder). Det eneste som jeg har fjernet er radarstasjonen (huset) som var i nedre/høyre billedkant samt beskåret bildet. Bildet er ikke behandlet i Photoshop, da jeg liker det slik det er :-) Mulig du ikke har benyttet PhotoShop, men du kan da ikke akkurat si at det ikke er behandlet. Jeg likte forøvrig komposisjonen og fargene bedre i det originale bildet. Men mulig det fungerer bra å mørkne forgrunnen slik at den blir en silhuett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå