Slimda Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) For et makkverk. For et uforståelig makkverk. La meg forklare. Jeg har en laptop med trådløst kort. Asus A6000V er modellen, og kortet inni er en Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Problemet er at, helt tilfeldig, mister jeg tilkoblingen til det trådløse nettverket mitt, og et par sekunder senere, kobles det opp igjen. Dette resulterer i at: 1. Enhver nedlastning jeg har stoppes opp. (om dette er fra andre maskiner, eller nettet, har ingenting å si) 2. MSN logges ut (noe som igjen, er kjipt midt under en samtale) 3. Onlinespill mister tilkoblingen, og jeg logger inn død. Så, noen teknisk vitende personer her som kan gi meg en håndsrekning? Den trådløse ruteren er av typen Sitecom MiMo XR WL-153 *edit* Det var kanalene som var problemet ja. Yay! Endret 29. juli 2008 av Slimda Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 De 2 vanligste feilene, er: 1. Du bruker en gammel/dårlig driver til nettverkskortet. 2. Det trådløse nettet ditt bruker samme kanal som naboen. Dette fører til forstyrrelser. Løsning for no. 1 er å oppdatere driveren. For no. 2 bør du laste ned Network Stumbler og sjekk hvilke kanaler nabonettene dine kjører på. Velg deretter en kanal på ditt trådløse nett som ikke er i bruk. Dette velger du inne på routeren din. NB!. Selv om man kan velge mellom 11 (eller 12) kanaler, er det bare 3 av dem som IKKE skaper forstyrrelser for hverandre. Dette er kanal 1, 6 og 11. Bruker feks. nabonettet kanal 11, hjelper det ikke å sette nettet ditt til kanal 10. Du bør defor velge kanal 1, som er lengst unna. Dersom alle disse er opptatt hos naboene, velger du den med svakest signal. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Drivere er alltid oppdatert til nyeste fra hjemmesiden, og det er nok ikke det som er problemet, siden alle laptoppene har det problemet. forstyrrelser kan godt være mulig, skal ta en titt på Network-stumbler, og komme tilbake. *edit* Skifta nettverket til nr. 6, siden det var et par i nærheten som hadde 1 og 2. Og det var ikke mindre enn fem stk som hadde kanal 11. Får kjøre nettverket gjennom en testing senere ikveld, med nedlastninger, speed-tester og diverse andre ting. I'll be back. Endret 28. juli 2008 av Slimda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå