Gå til innhold

Vil ikke scanne pga. tomt for blekk!

Anbefalte innlegg

Heihei der i godværet! :cool:

Jeg har en Canon MP600 multifunksjonskriver der alle blekkpatronene er neeesten tomme og en er helt tom. Når jeg starter skriveren kommer det opp følgende melding på skriverens skjerm: "U163; det er tomt for følgende blekk. Bytt blekktanken." -og blekkpatronen som er tom eruthevet. Denne meldingen får jeg ikke fjerna, sikkert ikke før jeg har satt i nye blekkpatroner.

Problemet er at jeg ikke kommer inn på menyen på skriverens skjerm! Umlig å få bort meldingen! Jeg hadde tenkt til å scanne inn et dokument, men ingen sjans så lenge meldinga er der. :no: Har også prøvd å starte scanninga med PC'en (med MP NAvigator) men får opp følgende melding: "Skrivervedlikehold pågår. Skann når kalibreringen er ferdig. Code: 2,114,0" :hmm:

Jeg får med andre ord ikke scannet inn et dokment på PC'en på grunn av tomt blekk! Som om man liksom trenger blekk for å scanne! Idiotisk av Canon å lage et slikt system! :thumbdown:

Jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg.. :cry: (ellers så er blekk bestillt alt :whistle: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det virker som scanner og skriver er synkronisert på en eller anne måte. du har prøvd å koble ut skriveren slik at problemet ikke er kobletv opp i det hele tatt?

Han har jo skriver og scanner i en og samme greia da.

Det må være dagens :tease:

hehe.. var litt rotete(jada), bare skumleste. men det skal vel gå ann å skifte insyillingene ved hjelp av programmcvaren?

edit: hehe.. den var i beste fall drøy :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

kjenner ikke til spesifikke multifunksjon, men på min (HP) er blekk bare stipulert (antatt). Regner med at den kalkulerer blekkforbruket på ett vis. Hvis din er lik så må du kanskje prøve å resette saken.

Hvis den på en måte klarer å måle blekkforbruket må du prøve å overstyre dette på en måte, enten kortslutte ledning til sensor eller legge den til "høy" (gjøres med å sette på en spenning)

Kanskje ikke så veldig mye til hjelp, men jeg prøver iallefall;)

EDIT; Har du prøvd å ta ut/sette tilbake patroner? Kanskje maskinen blir lurt til å tro dem er nye...

Endret av runerask
Lenke til kommentar
kjenner ikke til spesifikke multifunksjon, men på min (HP) er blekk bare stipulert (antatt). Regner med at den kalkulerer blekkforbruket på ett vis. Hvis din er lik så må du kanskje prøve å resette saken.

Hvis den på en måte klarer å måle blekkforbruket må du prøve å overstyre dette på en måte, enten kortslutte ledning til sensor eller legge den til "høy" (gjøres med å sette på en spenning)

EDIT; Har du prøvd å ta ut/sette tilbake patroner? Kanskje maskinen blir lurt til å tro dem er nye...

Prøvd det ja... Siden fargepatronene er helt gjennomsiktige kan jeg selv se at det er helt tomme. Skriveren er faktisk god til å vise riktig blekk :) Men jeg kan vel alltids vente til nye kommer i posten... bare ergelig at canon skal lage det så dumt...

Lenke til kommentar

Prøvd det ja... Siden fargepatronene er helt gjennomsiktige kan jeg selv se at det er helt tomme. Skriveren er faktisk god til å vise riktig blekk :) Men jeg kan vel alltids vente til nye kommer i posten... bare ergelig at canon skal lage det så dumt...

Tja, dumt for brukeren...men kanskje en baktanke..

Selge mer blekk? For alt vi vet så er det kanskje blekkforbruk under skanning også... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...