T.F.T Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Så folk her mener, dette er finere.. Enn dette?? Tviler på at Mikke Mus-tegningen ville blitt særlig fin på de mursteinene der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hærverk og brudd på copyright! Endret 10. august 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Tipper heller at det ser sånn ut. Ja, jeg misliker taggere. Misliker ikke bare at de tagger, men at de er pøbler. De får ikke jobb. De slutter etter ungdomskolen, blir ofte kriminelle og er generelt dumme som brød. Endret 10. august 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Kunstnerisk utfoldelse på byggverk har jeg ingenting imot så lenge eierene av byggverket har gokjent dette. Dette trenger ikke være typisk grafitti men hvilken som helst kunstform. Men rabling av dritt uten tillatelse fra eier, og ikke minst angrep på andre mennesker er noe vi ikke må begynne å tolerere. Hvis disse taggerne synes de gjør byen så mye triveligere kan de jo starte med å grise til sine egne hus fremfor andres. Svenni212000: De bildene du viser til er IKKE det vi her inne mener når vi sier tagging. Til og med pro-taggere må kunne klare å skille mellom skikkelig arbeid og rabling. Hvordan tror du skaperen av slike kunstverk ville reagert dersom noen hadde griset disse til ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Tviler på at Mikke Mus-tegningen ville blitt særlig fin på de mursteinene der.Eller på murpuss som faller av i store flak. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Tagging er et signal fra ungdom som ikke har noe tilbud å gå til på fritida. Derfor er det et mindre problem i Oslo enn i mange andre europeiske byer. Graffiti er en kunstform, som til forveksling er lik tagging. Forskjellen er at en graffitikunstners formål er å uttrykke seg selv kunstnerisk. En tagger forsøker å promotere seg selv, gjennom å skrive navnet sitt på flest mulig steder. Juridisk sett kan dette være vanskelig å skille, allikevel skjønner alle som driver med dette, og de fleste andre, forskjellen. De fleste som driver med graffiti, startet med tagging. Graffiti er den formen for kunst som tiltaler meg mest. Gi meg heller en malt vegg enn en Rembrandt. Det er viktig at graffitien ikke forringer en allerede eksisterende kunstnerisk verdi ved bygget den er tegnet på. I de tilfeller hvor graffiti er gjort på en grå murvegg, uten kommersiell eller annen verdi, mener jeg det bør avkriminaliseres. Klikk på bildet, for en liten overraskelse. Endret 10. august 2008 av AvieN Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Noen helt lovlige eksempler fra Brussels Og en som taggere har begynt å ødelegge: Endret 10. august 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Noen helt lovlige eksempler fra Brussels Og en som taggere har begynt å ødelegge: Før noen andre sier det, kan du være så vennlig å legge inn en spoiler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå