Gå til innhold

Kjøpe Dreambox i utlandet

Anbefalte innlegg

Funderer på å handle meg ny Dreambox. Har for tiden en 500S men vurderer å anskaffe meg en 800 som støtter HD.

Finner en i Danmark til en vettug pris, selv når eg har regnet med toll og frakt.

Det eg lurer på er om danskene har samme standard når det gjelder stikkontakter og støpsel som vi har her i Norge? Eller må eg evt handle meg norsk strømtilførsel til DM-en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funderer på å handle meg ny Dreambox. Har for tiden en 500S men vurderer å anskaffe meg en 800 som støtter HD.

Finner en i Danmark til en vettug pris, selv når eg har regnet med toll og frakt.

Det eg lurer på er om danskene har samme standard når det gjelder stikkontakter og støpsel som vi har her i Norge? Eller må eg evt handle meg norsk strømtilførsel til DM-en?

Skal være samme 230V 50Hz i Danmark ja..

Hvor mye koster den ferdig fortulla inn til Norge ?

Lenke til kommentar

ca 3700 kr, fant eg ut etter å ha regnet om dkk til nok.

2556 dkk = 2780 nok + 165 kr i frakt + 25% moms = 3681 nok

Så da er det ikke mer enn ca 500 kr å spare.

Mulig eg ikke bryr meg, med tanke på garanti og slikt. Trasig hvis det skulle skje noe og eg må sende den avgårde til Danmark for å få fixe den.

Lenke til kommentar
ca 3700 kr, fant eg ut etter å ha regnet om dkk til nok.

2556 dkk = 2780 nok + 165 kr i frakt + 25% moms = 3681 nok

Så da er det ikke mer enn ca 500 kr å spare.

Mulig eg ikke bryr meg, med tanke på garanti og slikt. Trasig hvis det skulle skje noe og eg må sende den avgårde til Danmark for å få fixe den.

Inkluderer det Danske beløpet dansk moms ? Du skal ikke betale dansk moms dersom firmaet er seriøst og eksporter varen på riktig vis. Da blir det også mindre Norsk moms siden du slipper å betale moms på den danske momsen....

Har bestilt usb dvbs2 kort fra Tysk webshop og da slipper man den tyske momsen.

Lenke til kommentar

Vær klar over visse varmeproblemer med DM800 når du kjøper dette i danmark kontra i norge.Men jeg vet om en som selger denne til 4000 da i norge med norsk garanti også da.Og er underforhandler hos dreambox.no.DM800 er en veldig fin box da og gir fine bilder på HD sendinger

Lenke til kommentar

Varmeproblemer? Og hva kan en gjøre med det? Vifte? Plass til det? Plass til både vifte og harddisk? Hva med garantien hvis en begynner å tukle med 800-en?

Og hvem selger til 4000? Det hørtes interessant ut.

Men blir det kjøp av DM800, må eg anskaffe meg tv også.

Men å spørre om tips om det hører vel til i en annen del av forumet så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...