konduktans Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg har som flere her sikkert har fått med seg en Dell XPS 720 som jeg bruker til spill-pc. Jeg fant i dag ut at maskina mi har tre PCIx spor i stedet for 2. I to av dem står det 8800 GT kort, og det siste er ledig. GT-ene står i SLI. Noe av ulempene med SLI er at man ikke får hatt flere skjermer. Kan jeg sette i et HD3450 i det siste PCIx sporet og koble til en(eller to) skjermer til på det samtidig som GT-ene står i SLI? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kort forklart, NEI! Du kan enten ha SLI, eller Crossfire. Du kan ikke blande ATI og nVidia skjermkort. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Er ikke snakk om crossfire også, men SLI pluss et enkelt kort. Men det er kanskje ikke mulig? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 I teorien skal det fungere flott. Problemet er desverre at omtrent alle tydeligvis prøver å stikke kjepper i hjulene. Dersom du bruker Vista kan det bli et problem. Dersom nVidias drivere ikke er laget helt snille kan det bli et problem og dersom chipsetprodusenten ikke har fulgt PCIe-standarden helt ( noe de ofte gjør ) kan den siste slotten bare brukes til tri-SLI. Men utenom det skal det ikke være et problem. Mitt beste tips er å få lånt deg et PCIe-kort å teste med eller bare kjøpe 3450 og prøve. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Har et 3450 liggende. Derfor jeg fikk ideen Men ang. tri SLI. Går det med 8800GT, eller husker jeg riktig, og at det bare er 8800GTX/ULTRA som støtter dette? Det er 680i brikkesett i maskina. Har det noe å si mtp trisli? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå